عدم شفافیت عدالت کیفری آمریکا درباره قتل سیاه‌پوستان از سوی پلیس

8:16 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عدم شفافیت عدالت کیفری آمریکا درباره قتل سیاه‌پوستان از سوی پلیس
سیستم عدالت کیفری آمریکا درباره اقدامات خشونت‌بار پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان به طور شفاف عمل نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - «برونا تیلور»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی سه سال پیش در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ هنگامی که در آپارتمانش در ایالت کنتاکی بود توسط ماموران اداره پلیس لوئیزویل به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش «آناتولی»، افسران پلیس با ادعای شنیده شدن صدای تیراندازی با ۳۲ گلوله پاسخ دادند که شش مورد از آن‌ها تیلور را هدف قرار داد.

ران جکسون، فعال حقوقی و مجری یک برنامه گفتگوی رادیویی در این باره می‌گوید: پرونده برونا تیلور یک مطالعه موردی در مورد اقدامات مخرب پلیس در آمریکاست.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا که اخیرا منتشر شده، نشان داد که پلیس علیه سیاه‌پوستان تبعیض قائل می‌شود، از جمله استفاده از توقیف‌های غیرقابل توجیه و انجام جستجو بر اساس حکم‌های نامعتبر.

این تحقیقات نشان می‎‌دهد که شهروندان سیاه‌پوست مورد بی‌احترامی افسران قرار می‌گیرند و حتی از الفاظ توهین آمیزی در مورد آن‌ها استفاده می‌شود.

در طول دهه گذشته، قتل‌های متعدد سیاه‌پوستان در آمریکا به دست پلیس صورت گرفته است؛ در برخی موارد یک افسر را می‌توان در همان قتل مجرم شناخت، اما آن‌ها تبرئه می‌شوند و این نگران کننده است.

عدم دسترسی به اطلاعات

شاید چنین برخورد‌هایی بیشتر از آنچه که اعلام می‌شود باشند، اما هیچ مکانی وجود ندارد که مردم آمریکا بتوانند تمام حوادثی را که در آن افراد توسط پلیس تیراندازی هدف تیراندازی قرار گرفته و یا در هنگام تعقیب پلیس جان خود را از دست داده‌اند، پیدا کنند.

این در حالی است که یک قانون در ژانویه ۲۰۱۹ امضا شد و دادستان کل را ملزم می‌کرد تا همه مرگ‌هایی را که در جریان برخورد با پلیس یا در هنگام بازداشت اتفاق می‌افتد، بررسی و آن‌ها را به هیئت منصفه ارائه کند.

عملکرد جستجو امکان جستجوی کامل چنین قتل‌هایی را تا سال قبل از ۲۰۲۲ نمی‌دهد، به این معنی که ممکن است حوادثی وجود داشته باشد که از قلم افتاده باشد.

علاوه بر این دفتر دادستان کل به چندین درخواست برای ارائه تعداد مرگ‌های مورد بررسی در چهار سال گذشته پاسخ نداده است.

یانیک وود، مدیر برنامه اصلاح عدالت کیفری در موسسه عدالت اجتماعی نیوجرسی، می‌گوید که اطلاعات مربوط به مرگ و میر در هنگام برخورد با پلیس باید شفاف‌تر شود.

وود گفت: با توجه به شیوع تاسف‎بار تیراندازی‌های پلیس، این اطلاعات باید به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد. من فکر می‌کنم وضعیت تحقیقات در مورد این‌ها باید در دسترس عموم قرار گیرد. آیا آن‌ها قرار است به یک هیئت منصفه ارائه شوند؟ آیا هزینه‌ای وجود دارد؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *