رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان قم به مخلان نظم و امنیت عمومی در آخرین چهارشنبه سال هشدار داد

11:00 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان قم به مخلان نظم و امنیت عمومی در آخرین چهارشنبه سال هشدار داد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، هشدارداد: با افرادی که موجب سلب آسایش، آرامش و امنیت عمومی وبه خطر افتادن سلامت شهروندان شوند، قاطعانه برخورد خواهد شد و متخلفان تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در برخورد با متهمان چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: با افرادی که موجب سلب آسایش، آرامش و امنیت عمومی و به خطر افتادن سلامت شهروندان شوند، قاطعانه برخورد خواهد شد و متخلفان تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

وی در خصوص مجازات‌های در نظر گرفته شده بیان کرد: با توجه به بند «ث» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد ضمن آنکه اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی، هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود، پرتاب کننده مواد محترقه طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، سلامت، امنیت و آرامش شهر و شهروندان را خط قرمز دادستانی دانست و گفت: تمامی تدابیر امنیتی و انتظامی برای ایجاد نظم و امنیت عمومی با برگزاری جلسات استانی و صدور دستورات قضایی به ارگان‌های نظامی، امنیتی و خدماتی اتخاذ شده و در همین راستا تاکنون مقادیر زیادی مواد محترقه کشف و عوامل مرتبط با آن دستگیر و روانه زندان شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین غریب با تاکید بر هوشیاری، همراهی و نظارت هر چه بیشتر خانواده‌ها در جلوگیری از رفتار‌های پرخطر فرزندان ابراز امیدواری کرد: تا با رعایت قانون، احترام به حقوق و سلامت همشهریان روز‌های پایانی سال را در امنیت کامل و به آرامی سپری کنیم و شاهد حوادث ناگوار و تلخ سال‌های گذشته نباشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان هشدار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *