تعداد زیادی از سرماخوردگی‌های شدید فعلی کروناست/ به دلیل نبود واکسن‌های بروز واکسیناسیون سالانه را توصیه نمی‌کنیم

9:31 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۵۱
تعداد زیادی از سرماخوردگی‌های شدید فعلی کروناست/ به دلیل نبود واکسن‌های بروز واکسیناسیون سالانه را توصیه نمی‌کنیم
یک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه تعداد زیادی از سرماخوردگی‌های شدیدی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم کرونا است گفت: یکی از دلایل اوج‌گیری مجدد کرونا نبود برنامه دقیق برای انجام واکسیناسیون سالانه و نبود واکسن‌های بروز در کشور است.

سید محمدرضا هاشمیان در گفت‌وگو با میزان در خصوص افزایش آمار کرونا و تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی گفت: طی چند روز گذشته تا حدودی با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه بودیم و تعداد زیادی از سرماخوردگی‌های شدیدی که با آن رو به رو هستیم کرونا است که در مواردی نتیجه آزمایش مثبت و در مواردی هم به دلیل امکان خطا در تست نتیجه ازمایش منفی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه وزیر بهداشت عنوان کرده بود در بهمن ماه انتظار افزایش موارد ابتلا به  کرونا داشتیم اما در اسفند چنین اتفاقی رخ داد، متذکر شد: امیدواریم در روزهای آینده موارد ابتلا به کووید مجددا کاهش یابد.

این پزشک متخصص افزود: این بیماری در افرادی که سن بالا دارند و دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌تواند شدیدتر باشد و از این رو تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت‌های بستری هستند نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون به طور واضح طی چند ماه گذشته افزایشی نداشته است، ادامه داد: یکی از دلایل این امر نبود برنامه دقیق برای انجام واکسیناسیون سالانه و نبود واکسن‌های بروز در کشور است.

این فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه به طور کلی وضعیت این بیماری نسبت به سال گذشته و سال‌های پیش بهبود پیدا کرده است، اظهار کرد: ما حدود 3 سال است که درگیر کرونا هستیم، شدتی که این بیماری در سال اول شیوع داشت با وضعیتی که هم اکنون داریم قابل مقایسه نیست.

هاشمیان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک راهکاری اصلی است که سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا اعلام کرده است، توضیح داد: برنامه سالانه واکسیناسیون در کشورهایی که واکسن‌های بروز دارند وجود دارد و از از آنجایی که در کشور واکسن‌ها بروز موجود نیست ما توصیه‌ای نسبت به انجام واکسیناسیون نداریم.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید به مراقبت از افراد مسن به ویژه در ایام نوروز و هنگام دید و بازدیدها عنوان کرد: اگر دچار علائم سرماخوردگی هستیم به دیدار این عزیزان نرویم و به طور کلی شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کووید را جدی بگیریم چرا که این بیماری در اشخاصی که سن بالا دارند، شدیدتر بروز پیدا می‌کند.

این پزشک متخصص در رابطه با پیش‌بینی وضعیت کرونا در سال آینده و بعد از ایام نوروز گفت: از آنجایی که امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا بیماری زایی کمتری دارد به نظر نمی‌رسد این بیماری گستردگی فراوانی داشته باشند و با توجه به اینکه در دنیا واکسن‌‌های بروز شده موجود است، انتظار داریم در جهان با شدت گرفتن این بیماری رو به رو نباشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *