رئیس پلیس تهران مطرح کرد؛

بازداشت افراد حادثه‌ساز چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز/ کشف ۸۰ تن موادمحترقه از انبارها

8:59 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۴۱
بازداشت افراد حادثه‌ساز چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز/ کشف ۸۰ تن موادمحترقه از انبارها
فرمانده انتظامی تهران گفت: افرادی که اقدام به حمل موادمحترقه یا استفاده از آن به وسیله وسایل نقلیه شخصی کنند، تا پایان فروردین وسیله نقلیه‌شان توقیف و با هماهنگی دستگاه قضایی خود این افراد نیز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در بازداشت پلیس خواهند بود.

خبرگزاری میزان - سردار عباسعلی محمدیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: بنا داریم در سال آینده با برنامه‌هایی که پیش بینی شده، افزایش احساس امنیت شهروندان، کاهش جرائم و کاهش فاصله وقوع جرم و کشفیات را در دستور کار خود داشته باشیم.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال، گفت: به تعبیر سردار رادان، دیدگاه نیروی انتظامی نسبت به چهارشنبه آخر سال، دیدگاه اجتماعی است.  

فرمانده انتظامی تهران تصریح کرد: امسال براساس دیدگاه فرمانده کل فراجا، تهران بزرگ اقدامات خود را از اواسط بهمن ماه برای برخورد با کسانی که با امنیت مردم بازی کرده و اقدام به ساخت موادمحترقه کردند، آغاز کرده است.

وی با اشاره به شناسایی انبار‌های نگهداری موادمحترقه و منفجره، گفت: حدود ۸۰ تن از این مواد را در انبار‌ها شناسایی و نسبت به تنظیم صورتجلسه، توقیف و فروش تحت نظر پلیس اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به کشف بیش از ۴ میلیون قطعه انواع موادمحترقه قاچاق به وزن بیش از ۷۰۰ کیلوگرم، گفت: دو یا سه قطعه از این موادمحترقه کافی بود تا یک حادثه در شهر شکل دهد.

رئیس پلیس تهران خطاب به جوانان گفت: به جوانان توصیه می‌کنیم تا از موادمحترقه خصوصا از نوع پرخطر آن به هیچ عنوان استفاده نکنند.  

وی افزود: جلوگیری از ایجاد مزاحمت، جلوگیری از مسدود شدن معابر و حفظ سلامت شهروندان و همچنین جلوگیری از ایجاد خسارت به اموال عمومی و خصوص از اهداف پلیس در چهارشنبه آخر سال است.

سردار محمدیان اظهار کرد: تا به امروز ۱۲۴ نفر از افرادی که اقدام به ورود موادمحترقه قاچاق و یا اقدام به ساخت این مواد در داخل کشور و اقدام به حمل این مواد در سطح شهر کرده بودند، دستگیر و ۱۷ انبار پلمب شدند.

وی افزود: بیش از ۱۵ میلیارد تومان ارزش مالی موادمحترقه مکشوفه است.

رئیس پلیس تهران با تشکر از دستگاه قضایی در خصوص هماهنگی و صدور دستورات جهت برخورد با افراد حادثه ساز در رابطه با چهارشنبه آخر سال، گفت: افرادی که اقدام به حمل موادمحترقه یا استفاده از آن به وسیله وسایل نقلیه شخصی کنند، تا پایان فروردین وسیله نقلیه‌شان توقیف و با هماهنگی دستگاه قضایی خود افراد نیز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در بازداشت پلیس خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *