آزمایش موشکی کره شمالی در آستانه رزمایش مشترک واشنگتن و سئول

8:28 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۳۲
آزمایش موشکی کره شمالی در آستانه رزمایش مشترک واشنگتن و سئول
کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا دو موشک از یک زیردریایی در آب‌های سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های دولتی کره شمالی، گزارش دادند که این کشور دو موشک از یک زیردریایی در آب‌های سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

پیونگ یانگ اعلام کرده که «سخت‌ترین واکنش» را علیه بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در سال‌های اخیر انجام می‌دهد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، موشک‌های کروز استراتژیک از زیردریایی «۸.۲۴ یونگ‌انگ» در دریای ژاپن پرتاب شدند که در کره به عنوان دریای شرقی نیز شناخته می‌شود.

«سی‌ان‌ان» پیشتر گزارش داده بود که از همین زیردریایی برای آزمایش نخستین موشک بالستیک شلیک شونده از زیردریایی کره شمالی در سال ۲۰۱۶ استفاده شده بود.

این پرتاب‌ها چند ساعت قبل از آغاز رزمایش مشترک بهاری واشنگتن و سئول در روز دوشنبه انجام شد، که بزرگترین مانور جنگی است که دو متحد در پنج سال گذشته برگزار کرده‌اند.

نیرو‌های مشترک آمریکا و کره در بیانیه‌ای اعلام کردند که رزمایش ۱۱ روزه موسوم به «سپر آزادی»، عناصر مانور‌های زنده را با شبیه‌سازی‌های سازنده ادغام می‌کند.

کره شمالی بار دیگر تاکید کرد که سخت‌ترین اقدام متقابل را علیه شرورانه‌ترین توطئه‌های آمریکا و متحدانش انجام خواهد داد.

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی هشدار‌های متعددی را در مورد رزمایش برنامه‌ریزی شده صادر کرده و گفته است که پیونگ یانگ هر حرکت دشمن را زیر نظر دارد و در برابر هر حرکت خصمانه آنها، اقدامات متقابل متناظر و بسیار قدرتمند و قاطع انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *