میراث برده‌داری در ساختار پلیس آمریکا

9:06 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
میراث برده‌داری در ساختار پلیس آمریکا
تاریخچه پلیس آمریکا منعکس کننده نگرش‌ها، هنجار‌ها و تفکرات برده‌داری در جامعه آمریکاست.

خبرگزاری میزان - ضرب و شتم «تایری نیکولز» از سوی پنج افسر اداره پلیس ممفیس آمریکا یک مشکل نژادی است؛ این واقعیت که پنج افسر پلیس سیاه‌پوست هستند، از تأثیر نژاد در این حادثه وحشتناک نمی‌کاهد.

به گزارش «penncapital-star»، ماموران درگیر در این پرونده ادعا کردند دلیل توقف اولیه آن‌ها به دلیل بی احتیاطی در رانندگی فرد مذکور بوده است؛ با این حال، مأموران دلیل تلاش خود را برای شروع توقف ترافیکی وی اعلام نکردند.

آنچه مشخص است این که افسران پلیس با رفتاری خشونت‌آمیز و غیرانسانی به «نیکولز» نزدیک شدند.

به نظر می‌رسد منطق بسیار ساده است: سیاه‌پوستان از دید پلیس آمریکا قابل کشته شدن و اعمال خشونت هستند؛ تهاجم ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به «کپیتول هیل» نمونه بارز تعاملات نامتناسبی است که بین شهروندان سیاه‌پوست و پلیس رخ می‌دهد.

فرهنگ پلیس آمریکا بر پایه نابرابری نژادی استوار است؛ اولین پلیس شناخته شده در آمریکا بر اساس نژادپرستی تأسیس شد. از آن افسران قرن نوزدهم برای اجرای اراده صاحبان مزارع و دولت و تحت کنترل نگه داشتن بردگان سیاه‌پوست استفاده شد.

نژادپرستی کنونی در پلیس آمریکا را می‌توان از این گروه پلیسی اولیه تا دوران قوانین «جیم کرو»، از طریق حقوق اجتماعی، و تا حبس دسته جمعی امروزی ردیابی کرد.

اولین افسر پلیس سیاه پوست، «وایلی اورتون» از اداره پلیس بروکلین، نتوانست شهروندان سفید پوست را دستگیر کند. او منصوب شد تا کنترل سیاه‌پوستان جامعه خود را حفظ کند. این همان فرهنگ نامناسبی است که بسیاری از افسران پلیس سیاه‌پوست امروزی هنگام پیوستن به نیروی پلیس اتخاذ می‌کنند.

این فرهنگ برده‌داری همیشه تا حد زیادی توسط جامعه گسترده‌تر مورد حمایت قرار گرفته است، زیرا قربانیان سوء استفاده آن گروه‌های به حاشیه رانده‌شده‌ای بودند که جامعه آمریکا از آن‌ها می‌ترسید و احساس می‌کرد باید تحت کنترل باشند.

بنابراین، پلیس آمریکا منعکس کننده نگرش‌ها، هنجار‌ها و ارزش‌های نژادپرستی در جامعه این کشور است؛ به همین دلیل، هیچ مقدار از آموزش‌های نوآورانه یا سیاست‌های بدیع، استفاده نادرست از زور و خشونت علیه جوامع اقلیت را تغییر نمی‌دهد، حتی اگر پلیس از خود اقلیت باشد.

آنچه مورد نیاز است، بازمفهومی مجدد از معنای پلیس در جامعه آمریکایی متنوع است؛ مفهوم‌سازی مجدد که میراثی برای شکار و بازگرداندن سیاه‌پوستان برده شده به صاحبان سفیدپوست خود در پایه و اساس خود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *