رئیس کل دادگستری استان کرمان :در سال جاری ۸۸۰ هکتار اراضی تصرف شده به بیت المال اعاده شده است

18:58 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان :در سال جاری ۸۸۰ هکتار اراضی تصرف شده به بیت المال اعاده شده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال جاری ۸۸۰ هکتار اراضی تصرف شده در استان کرمان به بیت المال اعاده شده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال ۱۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری همچنین یک هزار و ۴۵۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان کرمان شناسایی و از ۳۲۳ هزار و ۳۰۳ هکتار خلع ید شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و تقدیر از تلاشگران این حوزه، عنوان کرد: اقدامات انجام شده از سوی منابع طبیعی و سایر سازمان‌های مسئول در حفظ محیط زیست بسیار شایسته است و اگر این نظارت‌ها و پیگیری‌ها نبود، وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی به مراتب بدتر از وضعیت کنونی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه مسئولان و مدیران در کشور در زمینه حفظ محیط زیست انتظار کار جهادی دارند و از این رو انتظار می‌رود که با وجود تمامی کمبود‌ها و مشکلات، به گونه‌ای برنامه ریزی شود که از ظرفیت‌های موجود استفاده درست و بهینه صورت گیرد و از هدر رفت هزینه‌ها و منابع نیز جلوگیری شود.

وی بر اقدام جهادی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: اگر به روند کنونی ادامه فعالیت دهیم، همواره متصرفان و مجرمان از ما جلوتر خواهند بود و برای نیل به اهداف مد نظر، باید اجرای سیاست‌ها و مقوله پیشگیری به شکلی جهادی دنبال شود و در این صورت به نتیجه خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که باید به جایگاهی برسیم که امکان تعرض به منابع طبیعی به هیچ فردی داده نشود، اظهارکرد: شورای حفظ حقوق بیت المال کار سیاست گذاری را بر عهده دارد تا دستگاه‌ها بدون دغدغه بتوانند مسئولیت‌ها و وظایف خود در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را به انجام برسانند.

وی بر تعامل و همفکری برای اجرای طرح‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و متولیانی که در اجرای این طرح سهم دارند باید به ثبت اسناد و املاک کمک نمایند تا این طرح به بهترین شکل اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج برای پیشبرد امور و صیانت و حفاظت از منابع طبیعی نیز راهبرد بسیار خوبی است که باید با جدیت دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: موضوع پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و امید می‌رود که در برنامه‌های سال جدید نیز با انسجام و همراهی بیشتر در این حوزه و به ویژه در پنجره واحد زمین عمل کنیم و شاهد کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی باشیم.

سید مهدی قویدل یادآور شد: در سال ۹۹، تعداد نقاط بحرانی اعلام شده ۱۰۱ نقطه بوده که تاکنون ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی امسال با شعار درخت برای زندگی نامگذاری شده است، تاکید کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سوی دولت از سه ماه قبل مطرح شده و مقدمات آن در حال آماده سازی است.

محمدمهدی رجبی بیان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده باید به صورت کامل شود و در استان کرمان حرکت‌های بسیار خوبی در این زمینه آغاز شده است و در شمال استان ۶۰ میلیون نهال و در جنوب استان نیز ۲۰ میلیون نهال باید غرس شود.

وی با اشاره به این مطلب که حدنگاری (کاداستر) منابع طبیعی به وضعیت خوبی رسیده است، تاکید کرد: کاداستر منابع طبیعی در شمال استان کرمان به ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: سال گذشته ۵۳۰ هکتار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع داشته ایم و امسال به ۲۲ هکتار کاهش یافته است و در این حوزه حدود ۹۶ درصد کاهش داشته ایم که بخش زیادی از آن به دلیل حضور و همراهی مردم بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *