طرح تسهیل خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد

16:48 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طرح تسهیل خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد
فعالیت کمیته خدمات حمل‌ونقل دریایی و طرح سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ با دستور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی در بندرعباس آغاز شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی، ضمن افتتاح برج مراقبت دریایی و مرکز امداد و نجات دریایی، آغاز به کار طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

بذرپاش در مراسم شروع به کار طرح تسهیل خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲، ابراز امیدواری کرد با تلاش بی وقفه کلیه دست‌اندرکاران حاضر در این طرح، نوروزی ایمن و خاطره‌انگیزی را در گستره آبی کشور برای هم‌وطنان عزیز خلق کنیم.

بنا بر این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی این استان در این مراسم اعلام کرد: طرح سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه داد که طی این مدت ۸۶ شناور مسافری و لندینگ کرافت در مسیر‌های دریایی این استان تردد خواهند داشت.

به گفته حسین عباس‌نژاد، از این تعداد ۳۷ شناور مسافری نیز از مرکز استان (بندرعباس به قشم، هرمز، ابوموسی و بالعکس) در قالب ۳ هزار و ۹۹۳ صندلی آماده مسافران نوروزی را در ۱۲ مسیر دریایی جابجا می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات رسانی یک‌هزارو ۸۰۰ نفر در اجرای مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفر‌های دریایی در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: طی اجرای این طرح، ۳۶ شناور مسافری استاندارد با سه هزار و ۷۰۸ صندلی از مقصد بندر حقانی (بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور) در مسیر قشم، هرمز، لارک و بالعکس مهیا و خدمات‌رسانی خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *