رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درباره سقوط و ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» آمریکا چه می‎دانیم؟

13:48 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۲۲
درباره سقوط و ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» آمریکا چه می‎دانیم؟
بانک سیلیکون ولی آمریکا پس از ۴۸ ساعت خیره کننده سقوط کرد.

خبرگزاری میزان - بانک «سیلیکون ولی» آمریکا به تازگی و پس از ۴۸ ساعت خیره کننده که در آن یک بانک و بحران سرمایه به دومین ورشکستگی بزرگ یک موسسه مالی در تاریخ آمریکا منجر شد، سقوط کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، تنظیم کننده‌های قوانین بانکی کالیفرنیا این بانک وام دهنده به بخش فناوری را تعطیل کردند و آن را تحت کنترل شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا قرار دادند. 

شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا به عنوان یک گیرنده عمل می‌کند، که معمولاً به این معناست که دارایی‌های بانک را برای بازپرداخت مشتریان خود، از جمله سپرده گذاران و طلبکاران، نقد می‌کند.

زمانی که بانک «سیلیکون ولی» موسوم به SVB اعلام کرد که مجموعه‌ای از اوراق بهادار را با ضرر فروخته است و ۲.۲۵ میلیارد دلار سهام جدید را برای حفظ ترازنامه خود خواهد فروخت، مسیر این بانک به سمت سقوط آغاز شد.

این امر باعث ایجاد وحشت در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر شد که طبق گزارش‌ها به شرکت‌ها توصیه کردند پول خود را از بانک خارج کنند. 

سهام این شرکت مالک این بانک روز پنج شنبه گذشته سقوط کرد و بر بانک‌های دیگر نیز تاثیر گذاشت. 

تنظیم کننده‌های قوانین بانکی روز جمعه، «SVB» را بستند و سپرده‌های آن را در بزرگترین ورشکستگی بانکی آمریکا از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ و دومین ورشکستگی بزرگ تاکنون توقیف کردند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *