افزایش ۸۰ درصدی توان رزم هوانیروز

12:04 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
افزایش ۸۰ درصدی توان رزم هوانیروز
فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش گفت: با تلاش‌های انجام شده توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در حوزه نهضت قطعه‌سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگرد‌ها استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش ارتش، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: فرامین فرماندهی معظم کل همواره در هوانیروز در دستور کار قرار دارد و براساس دستورات امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۱ طرح لبیک یا خامنه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه نهضت قطعه سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگرد‌ها استفاده می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش، ساخت تجهیزات دید در شب را یکی دیگر از دستاورد‌های هوانیروز دانست و تصریح کرد: در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند که ایران اسلامی یکی دیگر از این کشورهاست، همچنین موشک‌های کروز بر روی بالگرد‌ها استفاده شده و در رزمایش‌های مختلف به کار گرفتیم که تعجب ناظران بین‌المللی را در پی‌داشته و آن‌ها بر توان بالای عملیاتی هوانیروز ارتش اعتراف کرده‌اند.

امیر سرتیپ خلبان قربانی با اشاره به خدمات هوانیروز در حوزه امداد و نجات گفت: ما در ۳۰ استان امداد و نجات را انجام می‎‌دهیم و در کنار آن در بحث پیوند اعضا و انتقال اعضای اهدایی از نقاط مختلف کشور توسط هواپیمایی هوانیروز مشارکت داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *