رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عراق؛ توسعه حضور فرهنگی ایران

9:35 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۳۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عراق؛ توسعه حضور فرهنگی ایران
در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور به عراق، بر ضرورت تقویت و توسعه حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و استفاده مؤثر و پویا از ظرفیت‌های ایجاد شده تأکید شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در کنفرانس «وحدت اسلامی» و اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به عراق سفر کرده بود، به محض ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن حضور در «یادمان شهدای فرودگاه بغداد»، با قرائت فاتحه یاد و خاطره سرداران بزرگ جبهه مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان ایشان را گرامی داشت.

اجرای برنامه‌های جذاب با موضوع «زن و خانواده» در عراق

وی در ادامه برنامه سفر خود به عراق با حضور در نشستی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد در جریان برنامه‌های انجام شده و در دست انجام این نمایندگی قرار گرفت.

حجت‌السلام اباذری ضمن تشریح برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی را پیرامون برگزاری سومین جشنواره ادبی، هنری و رسانه‌ای «قاده النصر» ارائه داد.

گزارش برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند سازی هنرمندان عراقی و ایجاد شبکه هنرمندان همسو و همچنین، تشریح برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در حوزه بانوان ایرانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز در سخنانی، ضمن تشکر از اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد، تمرکز بر برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری و ایجاد شبکه‌های همسو و اجرای برنامه‌های جذاب با موضوع زن و خانواده را مورد تأکید قرار داد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن توصیه بر تقویت فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی در حوزه فضای مجازی، ارتباط با جوانان مستعد را ضروری دانست.

تأکید بر آشنایی با فعالیت رقبای فرهنگی در عراق و هدفمند بودن آموزش‌های هنری

بازدید از ساختمان جدید مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در بغداد بود. وی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی کشورمان، در یکی از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در حال برگزاری حضور یافت و با زبان‌آموزان به گفتگو نشست.

وی در نشستی دیگر با حضور مسئول مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر لزوم آشنایی با فعالیت رقبای فرهنگی در عراق و هدفمند بودن آموزش‌های هنری و اثر بخشی آن‌ها بر مخاطبان تأکید کرد.

زیارت امامین کاظمین علیهم السلام پایان بخش برنامه‌های روز نخستین سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بغداد بود.


برنامه روز دوم سفر حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور به عراق با برگزاری نشست کارشناسی در رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد آغاز شد. در این نشست، محور‌های کاری این نمایندگی فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدید از بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اداری، سالن جلسات، سالن همایش‌ها، حسینیه، مهمانسرا و ... ساختمان آماده افتتاح رایزنی فرهنگی از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. وی بر بهره برداری قدرتمند رایزنی از این ساختمان و تقویت و توسعه حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و استفاده مؤثر و پویا از ظرفیت‌های ایجاد شده تأکید کرد.

برنامه روز دوم سفر حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با سفر به کربلای معلی و زیارت حرم سید الشهدا (س) به پایان رسید.



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *