گفت‌وگو|

توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی

11:00 - 07 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۰۲۷
توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به بیان توصیه‌هایی به مسافران نوروزی پرداخت.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی به مسافران نوروزی پرداخت و گفت: نکته اول در رابطه با سفر‌های نوروزی این است که عده‌ای سودجو باراه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی درفضای اینترنت اقدام به تبلیغ تور‌های ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند، این کلاهبرداران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین، افراد را ترغیب می‌کنند تا ازخدمات آنان بهره‌مند شوند، اما غافل ازاینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تور‌های ارزان قیمت تنها پوششی برای کلاهبرداری ازمسافران نوروزی است.

وی افزود: از این رو توصیه می‌شود که برای تهیه بلیت‌های نوروزی به مراکز و وبسایت‌های مجاز که در پرتال رسمی هر یک از ارگان‌های حمل‌ونقل عمومی معرفی شده اند، مراجعه کنید. 

توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی

وی ادامه داد: درمسافرت‌ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه ازاینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ارسال می‌شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی دراختیار افراد ناشناس قرار گیرد و از پروتکل HTTPS برای ارسال اطلاعات مهم استفاده کنید. 

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا متذکر شد: اگر از گوشی‌های موبایل هوشمند و یاتبلت استفاده می‌کنید، بر روی آن‌ها برنامه‌های کاربردی و مفید نصب کنید تادرصورت گم شدن یاسرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آنجا قراردارد را پیدا کنید.

 سرهنگ پاشایی اظهار کرد: اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراک نگذارید این اطلاعات می‌تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد. 

وی افزود: درصورتی که ازکافی نت‌ها استفاده می‌کنید حتما پس از اتمام کارازحساب کاربری خود ازشبکه‌های اجتماعی وایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر و مابقی اطلاعات را پاک کنیدو ازعدم ذخیره کلمه عبور (پسورد) درسیستم مطمئن شوید.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا یادآور شد: برروی فایل‌های خود درلپ تاپ و یاسایر وسایل الکترونیکی کلمه عبور (پسورد) بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.

توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی

وی عنوان کرد: دستگاه‌های حامل داده، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی را همراه خود ببرید و ازجا گذاشتن آنهادرهتل‌ها وسوئیت‌ها خودداری کنید و آن‌ها دست افراد غریبه نسپارید.

این مقام انتظامی توصیه کرد: در مسافرت هنگام خرید از مغازه‌های بین راهی مراقب دستگاه‌های پوز باشید تا گرفتار اسکیمر نشوید.

به گفته سرهنگ پاشایی در هنگام خرید اگر با پیغام عدم تراکش مواجه شدید، ممکن است دچار فیشینگ شده باشید و در اسرع وقت رمز‌های خود را تغییر دهید.

 سرهنگ پاشایی توصیه کرد: از اقامت در منازل شخصی افراد خودداری کنید و تنها از منازل استیجاری دارای مجوز در طول سفر استفاده کنید.

توصیه‌های پلیس فتا به مسافران نوروزی
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *