تاکید وزیر امور خارجه بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی و لجستیک ایران و ازبکستان

19:56 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۹۸۳
تاکید وزیر امور خارجه بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی و لجستیک ایران و ازبکستان
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان، بر اهمیت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا ابعاد مرتبط با همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با بختیار سعیداف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان بر اهمیت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا ابعاد مرتبط با همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک تاکید و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور برای ارتقای روابط، بر ضرورت بهره‎گیری از ظرفیت‌های موجود برای این مهم تصریح کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های فیمابین خصو صا در زمینه‌های ترانزیت، همکاری‌ها در حوزه اکو، حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی، از برنامه ریزی برای برگزاری سران کشور‌های عضو اکو در تاشکند خبر داد و بر لزوم تقویت هماهنگی بین دو کشور در این خصوص تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص آخرین وضعیت مناسبات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی بین دو کشور گفت‎وگو و تبادل نظر کردند.

شرایط افغانستان به عنوان همسایه مشترک دو کشور و تاکید طرفین بر لزوم همکاری و مساعدت کشور‌های همسایه برای تقویت صلح و ثبات در این کشور، کریدور‌های بین المللی حمل و نقل از جمله کریدور شمال - جنوب، موافقتنامه جدید تعرفه ترجیحی و تاکید بر لزوم ارتقاء حجم تبادلات تجاری، از دیگر موضوعات مورد گفت‎وگوی امیرعبداللهیان و بختیار سعیداف در این دیدار بود.
 
وزیر حمل و نقل ازبکستان نیز که برای دیدار و گفت‎وگو با همتای ایرانی خود در جمع هیئت سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان به کشورمان حضور دارد، در این نشست هیئت ازبکستان را همراهی می‌کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر امور خارجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *