رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
بازخوانی|

تاکید رهبر انقلاب بر حفاظت از محیط زیست/ هیچ‌کس نبایستی قانون حفظ محیط زیست را نقض کند

14:00 - 29 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۵۰
تاکید رهبر انقلاب بر حفاظت از محیط زیست/ هیچ‌کس نبایستی قانون حفظ محیط زیست را نقض کند
رهبر انقلاب در رابطه با اهمیت حفظ محیط زیست فرمودند: ما جزو کشور‌های معدودی هستیم که حفظ محیط زیست را در قانون اساسی‌مان داریم. در قانون اساسی ما، حفظ محیط زیست تصریح شده و این چیز مهمّی است؛ هیچ کس نبایستی این قانون را نقض کند، و این جزو امتیازات برجسته‌ی قانون اساسی ما است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام KHAMENEI.IR، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب ۱۵ اسفندماه سال گذشته پس از کاشت نهال در روز درختکاری بیاناتی ایراد فرمودند که در این مجال بخشی از آن  بازخوانی می‌شود.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بحمدالله خدای متعال توفیق داد امسال هم مثل سال‌های گذشته در فصل نهال‌کاری وظیفه‌ی خودمان را در این زمینه، در حدّاقلّی که برای من ممکن بود، انجام بدهم. امسال مسئولین این شعار را مطرح کردند که هر ایرانی سه نهال بکارد؛ ما هم امروز سه نهال کاشتیم، مثل بقیّه‌ی ایرانی‌ها. اگر چنانچه ان‌شاءالله به عدد ملّت ایران برای هر نفر سه نهال کاشته بشود، معنایش این است که در طول چهار سال، برنامه‌ی دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال تحقّق پیدا خواهد کرد؛ یعنی سالی ۲۵۰ میلیون در طول چهار سال، که ان‌شاءالله از سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. این برنامه، برنامه‌ی مهمّی است. مسئله‌ی نهال‌کاری، مسئله‌ی حفظ محیط زیست و فواید فراوانی که بر تکثیر نهال‌کاری و تکثیر درخت در جامعه و در کشور به وجود می‌آید، از مهم‌ترین مسائل کشور است. مخصوص ما هم نیست؛ کشور‌های همسایه‌ی ما بعضی تا یک مقطع معیّنی چهار میلیارد و بعضی ده میلیارد برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ حالا چقدر بتوانند یا نتوانند بحث دیگری است، لکن ما میتوانیم. ما به کمک مردم، در طول چهار سال، از ۱۴۰۲ تا چهار سال، ان‌شاءالله میتوانیم یک میلیارد نهال را ایجاد کنیم؛ به توفیق الهی، ان‌شاءالله مردم در این زمینه همّت به خرج خواهند داد، دستگاه‌ها هم کمک کنند، و هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد انجام بدهد.

یک نکته این است که کاشتن نهال امر مهمّی است؛ هم برای محیط زیست مهم است، هم برای اقتصاد کشور مهم است. چند سال قبل از این، بعضی نامه نوشتند و توصیه کردند که نهال‌های درخت‌های میوه‌دار غرس بشود، ما هم درخت‌های میوه‌دار غرس کردیم. امسال بعضی از افراد متخصّص و وارد به من تذکّر دادند که درخت‌های غیر میوه، درخت‌های جنگلی، درخت‌های گوناگون دیگری هم که چوب آن‌ها میوه‌ی آن‌ها محسوب میشود، برای کشور مهم است؛ کاملاً حرف درستی است و به مردم توصیه میکنم که در کنار درخت میوه‌دار، درخت‌های جنگلی [هم غرس کنند]؛ درخت‌هایی که چوب این‌ها مهم است، هم برای مصرف داخلی چوب در کشور و هم برای تجارت چوب که یکی از مسائل مهم است.

 

هیچ کس نبایستی قانون حفظ محیط زیست را نقض کند ------------------- عیدانه

ما جزو کشور‌های معدودی هستیم که حفظ محیط زیست را در قانون اساسی‌مان داریم. در قانون اساسی ما، حفظ محیط زیست تصریح شده و این چیز مهمّی است؛ هیچ کس نبایستی این قانون را نقض کند، و این جزو امتیازات برجسته‌ی قانون اساسی ما است. امیدواریم ان‌شاءالله در این قضیّه مردم توفیق پیدا کنند، مسئولین توفیق پیدا کنند و کار‌های لازمی را که بر عهده‌ی همه است، ان‌شاءالله به توفیق الهی انجام بدهند.

 

هیچ کس نبایستی قانون حفظ محیط زیست را نقض کند ------------------- عیدانه

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *