تبلیغ سایت شرط‌بندی فعال اینستاگرامی را گرفتار کرد

9:49 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۱۵
تبلیغ سایت شرط‌بندی فعال اینستاگرامی را گرفتار کرد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و بازداشت یک فعال اینستاگرامی در خصوص تبلیغ سایت‌های شرط بندی در فضای مجازی خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط یک شخص مطرح اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند فرد مذکور که بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارد برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت میکند.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و پس از تشریفات قضایی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کرد، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سود‌های کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از کاربران به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خود داری کنند، شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و یا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *