بارش در نقاط مختلف کشور/ تداوم بارش‌ها تا آخر هفته

9:09 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۰۶
بارش در نقاط مختلف کشور/ تداوم بارش‌ها تا آخر هفته
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق خراسان شمالی، سمنان، یزد و کرمان بارش پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق و در ارتفاعات به‌شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق کشور و مناطق مرزی پدیده غالب وزش باد است، ادامه داد: در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، همدان، اصفهان، مرکزی بارش‌ها ادامه داردريا، افزود: در روز‌های انتهایی هفته با شمالی شدن جریانات در دریای خزرتداوم بارش در سواحل شمالی را انتظار داریم.

رفیعی با اشاره به اینکه در دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش‌ها خفیف‌تر است و این بارش‌ها به تناوب تا آخر هفته تداوم دارد، اظهار کرد: در خراسان رضوی بارش‌ها شدت دارد و مخاطراتی مانند آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در این مناطق را به همراه دارد.

وی ضمن بیان اینکه بیان این‌که سرد‌ترین نقطه در کشور به استان البرز و دیزین بالا با ۱۰ درجه زیر صفر، دیزین پایین ۶ درجه زیر صفر و کوهرنگ ۵ درجه زیر صفر گزارش شده است، گفت: گرم‌ترین نقطه در کشور نیز به هامون در استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که دیروز دمای ۳۵ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: برای تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز ۴ درجه کاهش داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *