مازندران باید شفابخش اشتغال کشور باشد

9:26 - 19 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مازندران باید شفابخش اشتغال کشور باشد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و گفت: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

خبرگزاری میزان _ صولت مرتضوی در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی، یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.

مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.

وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به‌کار می‌بندد.
 
مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره ۱۸ و بازگشت به چرخه تولید واحد‌های راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای باید مجاهدانه پای کار باشند.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آستین‌ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم، گفت: شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *