سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خبر داد؛

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

19:23 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۲۵
آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد که نماز جمعه این هفته تهران، در مصلی امام خمینی (ره)، به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نمازجمعه این هفته تهران، ۱۹ اسفندماه در مصلی امام خمینی (ره)، به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی  برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های مصلی امام خمینی (ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در بخش معرفی کتاب این هفته، کتاب «انتظار فرج» نوشته حسین رحمانی تیرکلائی از انتشارات جمکران معرفی می‌گردد. اندیشه انتظار منجی، تفکری تاریخی در میان اقوام و امم مختلف بوده و انسان در طبیعت و فطرت خود، همواره به شکل‌گیری حیاتی برتر و آرمانی که فاقد تلاطمات مادی و نابسامانی‌های روحی و مادی باشد، امیدوار بوده است. در همین مجرا این اندیشه را به عنوان تفکری مقدس تاکنون حفظ نموده و با اوج گرفتن تمدن مادی و مظاهر افسارگسیختگی و دوری انسان از حقیقت خود، این نیاز و آرمان گرایی فطری، به طور مشهودتری مشاهده می‌شود. با این همه، کمتر به عامل و موجبات انتظار و موانع آن پرداخته شده و افراد در صدد ایجاد زیرساخت‌های لازم انتظار در وجود خود بر نیامده اند. به همین سبب است که پس از هزاران سال، هنوز بایسته ضروری انتظار شکل نگرفته که به تبع آن، ظهور امام منجی محقق گردد.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: نگارنده در این اثر به بررسی هر یک از عوامل، موانع و آثار اخلاقی شکل‌گیری فرهنگ انتظار فرج در فصل‌های جداگانه پرداخته است تا چراغ راهی باشد برای کسانی که می‌خواهند هموارکننده مسیر ظهور منجی بشریت باشند. کتاب «انتظار فرج» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه واقع در ضلع شرقی شبستان مصلی در معرض انتخاب نمازگزاران محترم می‌باشد.

وی در پایان برنامه میز‌های خدمت در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ را به شرح زیر اعلام کرد:


•  رئیس محترم جهاد کشاورزی استان تهران
•  مدیرکل محترم صنعت، معدن و تجارت استان تهران
•  مدیرکل محترم تعزیرات حکومتی تهارن
•  کمیته امداد امام خمینی (ره)
•  شهرداری تهران
•  قوه قضائیه

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *