مروری بر دستاورد‌های دفاعی سال گذشته/ رونمایی از پایگاه هوایی ارتش در زیر زمین

14:00 - 04 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۲۳۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مروری بر دستاورد‌های دفاعی سال گذشته/ رونمایی از پایگاه هوایی ارتش در زیر زمین
پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش؛ پایگاهی امن، نفوذناپذیر، غیر قابل دسترسی و غیرقابل انهدام در زیر زمین است.

خبرگزاری میزان - در ایام دهه مبارکه فجر و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال گذشته پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش، رونمایی شد.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

این پایگاه با در اختیار داشتن اماکنی، چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و ... این قابلیت را دارد تا جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی انواع جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش؛ امن، نفوذناپذیر و غیرقابل انهدام در زیرزمین

 

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیاز‌ها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را در مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند.

این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و عاصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش؛ امن، نفوذناپذیر و غیرقابل انهدام در زیرزمین

رئیس ستاد کل نیروهای در مرسام رونمایی از این پایگاه با بیان اهمیت پایگاه‌های زیر زمینی گفت: دشمن معتقد است که می‌تواند با بکارگیری قدرت هوایی خود و با بهره‌گیری از برتری هوایی، پایگاه‌های هوایی، شیلتر‌ها و باند‌های پروازی کشور مورد نظر را مورد انهدام قرار داده و با خیال راحت به مأموریت خود ادامه دهد؛ یعنی همان کاری که در تجاوز به کشور‌های افغانستان، عراق و برخی کشور‌ها با خوی تجاوزگری از خود نشان داد که چاره آن علاوه بر پدافند عامل، داشتن پایگاه‌هایی امن، نفوذناپذیر، غیر قابل دسترسی و غیرقابل انهدام در زیر زمین است؛ پایگاه عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه با این مشخصات است که توسط قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) به فرماندهی سرلشکر غلامعلی رشید و با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *