رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدم تمایل کلیسای کاتولیک در پرداختن به آزار جنسی کودکان

13:33 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
عدم تمایل کلیسای کاتولیک در پرداختن به آزار جنسی کودکان
رسوایی‌های متعدد آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک در حالی ادامه دارد که به نظر می‌رسد مقامات کلیسا تمایلی برای پرداختن به این موضوع ندارند.

خبرگزاری میزان – نتایج تحققات درباره آزار جنسی کودکان در پرتغال به تازگی منتشر شد.

نتایج تحقیقات نشان داد که به مدت چندین دهه حدود ۵ هزار مورد آزار جنسی علیه کودکان در کلیسا روی داده است.

به گزارش «thetablet»، هیچ شکی وجود ندارد که وقتی صحبت از سوء استفاده جنسی از کودکان می‌شود، کلیسای کاتولیک با بقیه جامعه همگام نیست؛ به همین ترتیب، کلیسا می‌داند که به درستی با این بحران برخورد نمی‌کند، اما نمی‌تواند انگشت خود را روی مشکل بگذارد.

چه چیزی مانع از اقدام کلیسا می‌شود؟ چرا کلیسا غیرمنطقی عمل می‌کند؟ از استرالیا تا ایرلند و آمریکا، هزاران کشیش، اسقف و دیگر کارکنان کلیسا گرفتار رسوایی‌های سوء استفاده شده‌اند.

هزاران گزارش از آزار جنسی کودکان در کلیسا به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان منتشر شده و فشار بیشتری را بر پاپ فرانسیس برای مقابله با این موضوع وارد می‌کند.

تحقیقات مستقل پرتغال، به سفارش کلیسا، سال گذشته میلادی و پس از آن صورت گرفت که تحقیق در فرانسه نشان داد حدود سه هزار کشیش و کارکنان کلیسا بیش از ۲۰۰ هزار کودک را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

این اتهامات از سوی افراد با پیشینه‌ها و کشور‌های مختلف و همچنین اتباع پرتغالی ساکن در کشور‌های دیگر مطرح شده است.

با فروکش کردن امواج شوک هفته گذشته در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک در پرتغال، لازم به یادآوری است که کلیسای کاتولیک برای قرن‌ها در خط مقدم رفتار خشونت آمیز نسبت به کودکان بوده است.

موارد سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های کاتولیک در سال ۱۹۸۵ در آمریکا آغاز شد؛ مقیاس کامل آزار‌های سیستماتیک در سال ۲۰۰۲ با مقالاتی که توسط یک رسانه آمریکایی منتشر شد، بیشتر افشا شد.

در نتیجه تحقیقات مستقلی مانند آنچه در پرتغال انجام شد، سیل رسوایی‌ها، کلیسا را در کشور‌های دیگر به لرزه درآورد.

کلیسای کاتولیک در سرتاسر جهان و در کشور‌های مختلف با سرعت‌های مختلف، به مقابله با بحران سوء استفاده جنسی ادامه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد تمایلی واقعی برای پرداختن به این موضوع وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *