دادستان قزوین نماینده ویژه جهت رسیدگی به بدحالی‌های اخیر دانش آموزان تعیین کرد

12:32 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان قزوین نماینده ویژه جهت رسیدگی به بدحالی‌های اخیر دانش آموزان تعیین کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از تعیین نماینده ویژه جهت شناسایی و دستگیری عاملان بدحالی‌ دانش آموزان و کسانی که با دروغ و نشر اکاذیب در صدد التهاب آفرینی و تشویش اذهان عمومی در جامعه هستند در دادستانی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان – در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه مبنی بر شناسایی و دستگیری مرتکبان حوادث اخیر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پیگیری و امور مربوط به بدحالی‌های تعدادی از دانش آموزان در مدارس نماینده ویژه تعیین و ابلاغ کرد.

حسین رجبی با تبریک میلاد حضرت، ولی عصر (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از زحمات جهادگران اطلاعاتی و تامین کنندگان گمنام امنیت در کشور تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص موضوع مربوط به بدحالی‌ دانش‌آموزان و لزوم پیگیری جدی در این خصوص، گفت: همانطور که رهبرعظیم الشان انقلاب، خواستار اشد مجازات در مورد عوامل بدحالی‌ دانش‌آموزان شدند، رئیس قوه قضاییه نیز این اقدامات را از مصایق «مفسد فی الارض» دانسته و خواستار رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده‌ها شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با اشاره به تعیین یکی از دادیاران بعنوان نماینده ویژه دادستانی و ابلغ به وی در جهت شناسایی و دستگیری مسببان و هر کسی که به نحوی در مسمومیت دانش آموزان دخالت دارد، بر تعقیب قضایی افرادی که با دروغ و نشر اکاذیب در صدد التهاب آفرینی در جامعه هستند نیز تاکید کرد.

در متن این ابلاغ آمده است:

۱- با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و در اسرع وقت، نسبت به شناسایی و دستگیری عاملان و انتشار دهندگان ویروسی که موجب مسمومیت دانش آموزان شده است، اقدام شود.

۲- با حضور میدانی به همراه عوامل دستگاه‌های امنیتی، در مدارسی که این اتفاقات حادث شده است، از نزدیک، بررسی دقیق در خصوص علل یا عوامل این اتفاقات منشأ وقایع اخیر صورت گیرد.

۳- نسبت به شناسایی و دستگیری اشخاصی که در فضای مجازی و حتی حقیقی با طرح ادعا‌های دروغین اقدام به انتشار اخبار غیرواقع و و متهم نمودن نظام به دخالت در این وقایع می‌کنند، با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های امنیتی و پلیس فتا اقدام شود.

۴- با حضور فعال در جلسات راهبردی با موضوع بدحالی‌های اخیر، نسبت به ارائه نقطه نظرات و راهکار اقدام شود.

۵- نتایج حاصله به اینجانب اعلام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *