رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار پکن درباره بروز درگیری میان چین و آمریکا

9:03 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۴۷
هشدار پکن درباره بروز درگیری میان چین و آمریکا
وزیر خارجه چین می‎گوید که اگر آمریکا اقدامات خود را در قبال پکن متوقف نکند، دو کشور به سمت درگیری پیش خواهند رفت.

خبرگزاری میزان - «چین گانگ»، وزیر خارجه چین، می‎گوید که اگر آمریکا اقدامات خود را در قبال پکن متوقف نکند، آمریکا و چین به سمت درگیری پیش خواهند رفت.

به گزارش «اسپوتنیک»، «گانگ»، گفت که حادثه بالن، نشان می‎دهد که آمریکا چین را به عنوان دشمن اصلی خود می‌بیند و واشنگتن «با فرض وجود خصومت» در قبال پکن عمل می‌کند.

آمریکا مدعی است بالنی که نیروی هوایی این کشور در اوایل فوریه سرنگون کرد، یک بالن جاسوسی چینی بود، با وجود اینکه چین می‌گوید که این یک بالن تحقیقاتی بود که از سوی یک شرکت خصوصی پرتاب شده و مسیر آن منحرف شده بود.

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد که پکن به دنبال روابط سالم و باثبات با واشنگتن است، اما درخواست دولت بایدن این است که چین در هنگام حمله نباید در گفتار یا عمل واکنش نشان دهد.

وی هشدار داد که اگر آمریکا موضع تهاجمی خود را در قبال چین کاهش ندهد، درگیری و تقابل اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مقام ارشد وزارت خارجه چین، اظهار کرد که اگر آمریکا به مسیر اشتباه خود ادامه دهد، هیچ محافظی نمی‌تواند از خروج قطار روابط از ریل جلوگیری کند و مطمئناً درگیری و رویارویی رخ خواهد داد.

وزیر خارجه چین همچنین در مورد روابط پکن با مسکو صحبت کرد و به آن به عنوان الگویی اشاره کرد که سایر کشور‌ها می‌توانند از آن پیروی کنند. 

وی ظاهراً با اشاره به ناتو که برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد ایجاد شد، گفت: مشخصه روابط روسیه و چین عدم تقابل است و علیه اشخاص ثالث هدایت نمی‌شود. روابط چین و روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری در جهان نیست.

در مورد تحریم ها، «گانگ» این سوال را مطرح کرد که چرا کشورش توسط غرب تهدید به تحریم می‌شود، در حالی که کشورش هیچ سلاحی برای هیچ یک از طرفین درگیری در اوکراین تامین نکرده است.

وزیر خارجه چین همچنین گفت که تحریم‌های علیه روسیه بعید است بحران اوکراین را حل کند و اظهار کرد که گفت‎وگو برای پایان دادن به درگیری باید هر چه سریع‌تر آغاز شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *