رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: زندانبان نقش تعلیم و تربیت کننده صحیح بزهکار را برعهده دارد

8:47 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: زندانبان نقش تعلیم و تربیت کننده صحیح بزهکار را برعهده دارد
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه نقش زندانبان اصلاح و تربیت کننده صحیح بزهکار است، گفت: به زندانبان فردی را تحویل می‌دهند که شخصیت کامل وی شکل گرفته و در نهایت، اصلاح فرد بزه کار سخت و نیازمند تلاش صبورانه است.

خبرگزاری میزان- محمدجعفرعبدالهی در نشست روسای سازمان زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه زندانبان نقش مربی را ایفا کند، افزود: از اهداف معرفی فرد بزهکار به زندان، اصلاح و تربیت وی بوده و زندانبان در جایگاه مربی دانا و دلسوز می‌تواند به اصلاح و تربیت صحیح او کمک کند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: به زندانبان فردی را تحویل می‌دهند که شخصیت کامل وی شکل گرفته و در نهایت، اصلاح فرد بزه کار سخت و نیازمند تلاش صبورانه است.

وی زندانبانی را از مشاغل حساس و پیچیده معرفی کرد وگفت: اصلاح و تربیت صحیح بزه کار در زندان می‌بایست به صورت صحیح و با انجام برنامه‌های متنوع و مختلف پیگیری، تا باز اجتماعی افراد بزه کار به درستی انجام شود.

عبدالهی تاکید کرد: هرچند فرد معرفی شده مرتکب خطا و بزه‌ای شده ولیکن در زندان نباید تحقیری علیه وی اتفاق بیفتد و سرزنش شود، باید زندانی از رفتار صحیح زندانبان الگو برداری درستی داشته باشد.

وی بیان کرد: بیکاری زمینه ساز وقوع بسیاری از مفاسد است و در زندان‌ها بایستی اشتغال مولد ایجاد و دستگاه قضایی استان سمنان، اشتغال زندانی را بعنوان یکی از اصلی‌ترین محور‌های بازگشت شرافتمندانه وی به جامعه پیگیری می‌کند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان یاد آور شد: حرفه آموزی زندانیان، علاوه بر اینکه موجب کاهش ورود بزه کاران به ندامتگاه‌ها و تکرار ارتکاب جرائم می‌شود، می‌تواند با ایجاد فضای کسب و کار برای زندانی، مشکلات پیش روی زندان‌ها را در تأمین مایحتاج بر طرف کند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *