۴۰ سازمان حقوق بشری: کانادا به حبس غیرانسانی مهاجران در زندان‌ها پایان دهد

7:57 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
۴۰ سازمان حقوق بشری: کانادا به حبس غیرانسانی مهاجران در زندان‌ها پایان دهد
موارد سوءرفتار و برخورد‌های نامناسب با مهاجران در بازداشتگاه‌های مهاجرتی و زندان‌های استانی در کانادا در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بیش از هر زمانی در کانون توجهات حقوق بشری قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان – تحقیقات پزشکی قانونی درباره مرگ یک پناهجوی سومالیایی در سیستم بازداشت مهاجران کانادا در سال ۲۰۱۵ و آشکار شدن شرایط نامناسب مهاجران در بازداشتگاه‌های مهاجرتی و زندان‌های استانی این کشور، جزئیات تکان دهنده‌ای را آشکار کرد.

پناهجوی مذکور که به چند بیماری روانی مبتلا بود، پس از ۲ دهه زندگی در کانادا بازداشت و به بازداشتگاه مهاجران منتقل شد.

این پناهجوی سومالیایی در نهایت در پی حبس طولانی مدت هشت ساله در شرایط تنبیهی و غیرانسانی جان خود را از دست داد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، ۴۰ سازمان حقوق بشری درخواست خود از دولت کانادا مبنی بر توقف حبس مهاجران در زندان‌های استانی و بازداشتگاه‌های مهاجرتی در چارچوب تشدید قوانین مهاجرتی را تکرار کردند.

دولت فدرال کانادا براساس قرارداد‌هایی که با استان‌های سراسر این کشور دارد، مهاجران بازداشت شده را در زندان‌های استانی حبس می‌کند.

در عین حال هیچ محدودیت قانونی برای مدت زمان بازداشت مهاجرتی در کانادا وجود ندارد؛ ضمن این که کانادا همچنان به حبس مهاجران دارای بیماری‌های روانی بدون توجه به شرایط آن‌ها در زندان‌های استانی ادامه می‌دهد.

منتقدان تاکید دارند که برای جلوگیری از بروز مرگ‌های بیشتر مهاجران در بازداشتگاه‌های مهاجرتی و زندان‌های استانی کانادا باید حبس مهاجران در این مراکز متوقف شود.

آن‌ها همچنین از دولت «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا خواسته اند که رویه نقض حقوق بشری مهاجران را در سراسر کانادا متوقف کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *