رئیس سازمان بازرسی کل کشور: لزوم مساعدت مسئولان با بنگاه‌های اقتصادی در زمینه عمل به تعهدات/ با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، امکان سرمایه گذاری فراهم شود

14:01 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور: لزوم مساعدت مسئولان با بنگاه‌های اقتصادی در زمینه عمل به تعهدات/ با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، امکان سرمایه گذاری فراهم شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که گاهی ناخواسته بنگاه اقتصادی نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، از مسئولان خواست تا به این بنگاه‌ها کمک کنند.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان، در جلسه شورای اداری کاشان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، گفت: با وجود تلاش‌های دشمن، مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن حضور پرشوری داشتند و با این حضور به تکالیف خود عمل کردند حال وظیفه ما خدمتگزاران است که در انجام مسئولیت خود، امانت داری کنیم.

وی بر این نکته تاکید کرد که در جنگ اقتصادی، باید با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، امکان سرمایه گذاری در شهرستان فراهم شود.

خدائیان با بیان اینکه شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که گاهی ناخواسته بنگاه اقتصادی نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، از مسئولان خواست تا به این بنگاه‌ها کمک کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی، بعضا برخی دستگاه‌های دولتی، موانعی را برای بنگاه اقتصادی ایجاد می‌کنند که در این خصوص باید استاندار و فرماندار وارد میدان شده تا مشخص شود که آیا واحد اقتصادی عمدا مالیات و قبوض آب و برق و... را پرداخت نکرده یا شرایط اقتصادی مانع از پرداخت شده است.

وی افزود: اگر مسئولی به تکالیف خود عمل نمی‌کند، باید موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، اما در کنار آن، اگر مدیری در کار خود جدی و دارای برنامه است باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

رئیس سازمان بازرسی بر این نکته تاکید کرد که دستگاه‌های نظارتی باید چشم بینا باشند و هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف را بررسی کرده و بر آن اساس اظهارنظر کنند.

خدائیان به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: همیشه نباید صبر کنیم تا بعد از وقوع جرم پرونده تشکیل شود، لذا اگر زمینه انحراف وجود دارد باید هشدار‌های لازم داده شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین، یادآور شد: در این خصوص باید تلاش کنیم تا اقدامات مفید و اثربخش را به اطلاع مردم برسانیم.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *