رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
دانستنی‌های حقوقی|

ثبت درخواست اینترنتی تغییر نام

10:58 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
ثبت درخواست اینترنتی تغییر نام
افرادی که به دلایل مختلف، قصد عوض کردن اسم کوچک خود را دارند، باید تاییدیه سازمان ثبت احوال را دریافت کنند.

خبرگزاری میزان - در صورتی که افراد دارای شرایط تغییر نام باشند، می‌توانند تحت شرایط خاصی اقدام به تغییر نام در سازمان ثبت احوال کنند. در گذشته، برای عوض کردن اسم کوچک در سازمان ثبت احوال نیاز بود که افراد به یکی از مراکز ثبت احوال کشور مراجعه می‌کردند و به صورت حضوری درخواست خود را برای تغییر نام ثبت می‌کردند؛ اما در حال حاضر، امکان ثبت درخواست تغییر نام در سازمان ثبت احوال وجود دارد.

طبق قانون ثبت احوال، افراد تحت شرایط خاصی می‌توانند اقدام به عوض کردن اسم کوچک و یا تغییر نام خانوادگی خود کنند. به طور مثال اگر نام یک فرد با نام برادر یا پدر ما خود یکسان باشد، می‌تواند اقدام به تغییر نام خود کنند. البته شرایط دیگری نیز برای تغییر نام در سازمان ثبت احوال وجود دارد که افراد می‌توانند بسته به شرایط خودشان، مراحل تغییر نام را انجام دهند.

در حال حاضر، با توجه به غیر حضوری شدن بسیاری از فرآیندهای سازمان ثبت احوال کشور، امکان ثبت درخواست اینترنتی تغییر نام در سازمان ثبت احوال به وجود آمده است. لذا تمام افرادی که قصد دارند اسم کوچک خود را به نام دیگری تغییر دهند، می‌توانند به جای مراجعه حضوری به مراکز ثبت احوال کشور، به سایت درخواست اینترنتی تغییر نام در سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند و مراحل تغییر نام خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند.

ابتدا به سایت سازمان ثبت احوال کشور به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنید و از طریق ورود به بخش میز خدمت الکترونیک به بخش مربوط به درخواست تغییر نام وارد شوید.

پس از ورود به قسمت درخواست تغییر نام سازمان ثبت احوال، تمامی مراحل مورد نیاز برای تغییر نام را مشاهده می‌کنید. برای ثبت درخواست خود، باید که روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید.

در مرحله بعدی، شما باید که فرم مربوط به تغییر نام را به صورت کامل پر کنید. دقت داشته باشید که برای تکمیل این فرم حتما نیاز به کارت ملی هوشمند و یا کد رهگیری آن دارید. همچنین، در وارد کردن دلیل تغییر نام دقت لازم را داشته باشید. در نهایت پس از تکمیل فرم آن را ثبت کنید تا سازمان ثبت احوال بررسی‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/


سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
باسلام سلام
من سعید هستم میخواستم بپرسم آیا میشه
این اسم را به اسم سینا تغییر داد
یعنی از
سعید به سینا
سه روز در سامانه اینترنتی سهیم درخواست دادم
ولی هنوز رسیدگی نشده
ممنون میشم راهنمایی کنید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *