۲۲ پرونده قصاص با همت دادگستری استان سمنان به صلح و سازش ختم شد

10:03 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۲ پرونده قصاص با همت دادگستری استان سمنان به صلح و سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری سمنان با بیان اینکه شعبه کیفری یک استان مستقر در شاهرود در وقت فوق العاده خارج از ساعت کاری موفق به کسب سازش شد، گفت: این جلسه تا ساعات اولیه بامداد به طول انجامید و در نهایت ۲۲ فقره پرونده که طرفین نسبت به یکدیگر اقامه دعوی و طرح شکایت اعم از حقوقی و کیفری داشتند با صدور گزارش اصلاحی مختومه شد.

خبرگزاری میزان- محمدجعفرعبدالهی، با اشاره به کسب سازش در اختلاف خانوادگی فی ما بین زوجین گفت: ۲۲ فقره پرونده در محاکم قضایی شهرستان شاهرود به سازش ختم شده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: با هدف اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و بهره برداری از روش‌های مناسب جایگزین رسیدگی قضایی به مراجع قضایی سراسر استان سمنان تاکید شده کسب صلح و سازش را مقید به زمان ساعات کاری ندانند.

وی ادامه داد: تحقق این امر به همت مراجع قضایی و شبه قضایی اعم از شعب تحقیق، رسیدگی و شورا‌های حل اختلاف در حال پیگیری و انجام است و مقامات قضایی وقتی با پرونده‌های قابل مصالحه روبرو می‌شوند برای حصول سازش اوقاتی را خارج از ساعت کاری تعیین تا زمان بیشتری را جهت اصلاح روابط افراد اختصاص دهند.

عبدالهی افزود: به همین منظور شعبه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود در وقت فوق العاده خارج از ساعت کاری پس از انجام گفتگو‌های طولانی بین طرفین و تشریح ابعاد وسیع فواید گذشت، موفق به کسب سازش شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این جلسه تا ساعات اولیه بامداد به طول انجامید و در نهایت ۲۲ فقره پرونده که طرفین نسبت به یکدیگر اقامه دعوی و طرح شکایت اعم از حقوقی و کیفری داشتند با صدور گزارش اصلاحی مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به ۴۴ درصد سازش در پرونده‌های قابل مصالحه طی ۱۱ ماه اخیر سال جاری در شعب شورا‌های حل اختلاف استان اشاره و ابراز کرد: کار در دستگاه قضایی استان مقید به وقت و زمان خاصی نیست و برای حفظ آرامش در سطوح مختلف جامعه و تامین امنیت اجتماعی مردم دغدغه‌مند بوده و بدون منت در خدمت مردم شریف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

عبدالهی در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات قضات و کارکنان اداری که دلسوزانه و متعهدانه در حال خدمت به شهروندان شریف استان سمنان هستند خاطر نشان کرد: با ترویج فرهنگ صلح و سازش درجامعه شاهد افزایش آثار و برکات الهی خواهیم بود و امید است با نشر این فرهنگ خداپسندانه در جامعه علاوه بر کاهش اطاله دادرسی با کاهش ورود دعاوی به مراجع قضایی در استان نیز مواجه باشیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *