قالیباف: محیط زیست به عنوان یک استراتژی بخشی از ارکان حکمرانی محسوب می‌شود

9:42 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: محیط زیست به عنوان یک استراتژی بخشی از ارکان حکمرانی محسوب می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی شک محیط زیست به عنوان یک استراتژی بخشی از ارکان حکمرانی محسوب می‌شود، گفت: برای این حوزه نیز بیش از هر چیز لازم است فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفند ماه) همزمان با روز درختکاری، یک اصله نهال مثمر غرس کرد.

قالیباف در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که باز هم فرصت شد در این روز که به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و در آن به عنوان یک کار نمادین و سنت حسنه درختی کاشته می‌شود، نهال بکارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، درختکاری در این روز را یادآور این موضوع دانست که همه ما باید بدانیم در مقابل حفظ محیط زیست مسئولیت داشته و باید مسئولیت پذیر باشیم و افزود: نه تنها برای حفظ محیط زیست بلکه برای ارتقای زیستی کشور، محیط کار، محیط زندگی در هر کجای این سرزمین عزیز که هستیم باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از استراتژی‌های بخشی مثل حوزه دفاع و امنیت، سیاست، اقتصاد و مسائل فرهنگی و اجتماعی نام ببریم، بی شک محیط زیست نیز به عنوان یک استراتژی بخشی از ارکان حکمرانی محسوب شده و برای آن نیز بیش از هر چیز لازم است فرهنگ سازی و سرمایه گذاری شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم در کشور عزیز خود یک محیط زیست پاک و پایدار را با فرهنگ سازی و سرمایه گذاری در دستور کار داشته باشیم، عنوان کرد: از همین جا به همه خانواده‌های عزیز ایرانی عرض می‌کنم که در تعطیلات پیش رو که فرصتی است تا همه ما از طبیعت استفاده کرده و به دامن آن برویم، به همه محیط بانان و کسانی که برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند، کمک کرده و از همینجا به فرهنگ سازی توجه و عنایت داشته باشیم و در حفظ و ارتقای آن بکوشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اولین چیزی که هر روز صبح در بدو ورود به مجلس می‌بینم و به آن توجه می‌کنم باغبانان زحمت کش هستند که به این نهال‌ها رسیدگی می‌کنند و همینجا باید به این عزیزان هم خداقوت گفته و از زحمات آن‌ها تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین نهال‌هایی را که در سال‌های گذشته غرس کرده بود را نیز آبیاری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *