بارش، کاهش دما و وزش باد در مناطقی از کشور/ دریای خزر مواج است

9:18 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۱۶
بارش، کاهش دما و وزش باد در مناطقی از کشور/  دریای خزر مواج است
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی برای مناطقی از شمال‌غرب، غرب و شمال خوزستان بارش باران، وزش باد و رعدو برق پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز بارش‌ها در جنوب آذربایجان‌غربی و مناطق غربی استان‌های کرمانشاه و کردستان از شدت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: فردا گسترده سامانه بارشی کل نوار غربی کشور را دربرمی‌گیرد و فردا بارش‌ها را در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از اصفهان همراه با کاهش توامان دما را انتظار داریم که این شرایط به ویژه در مناطق شمال‌غرب محسوس است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در سواحل شمالی و خراسان شمالی شاهد بارش و کاهش دما هستیم، افزود: دریای خزر مواج است و در استان‌های کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی چهارمحال‌وبختیاری، شمال تهران، البرز و قزوین، بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

رفیعی با توجه به آغاز بارش‌ها و تداوم آن‌ها نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها هشدار داد و اظهار کرد: در مناطق کوهستانی بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و کولاک برف و وقوع بهمن نیز برای آن مناطق پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی در مناطق پربارش وجود دارد، متذکر شد: امروز و فردا در مناطقی از شمال‌غرب، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و کردستان، پدیده وزش باد شدید، مورد انتظار است که این شرایط در برخی مناطق خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید را به همراه دارد.

رفیعی با اعلام اینکه بارش‌ها به تناوب تا روز جمعه تداوم دارد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد اس و  بیشینه دمای پایتخت ۲۴ و کمینه دما ۱۲ درجه است و بارش‌ها در این استان از فردا آغاز می‌شود و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق را در تهران شاهد هستیم.

به گفته وی، سردترین منطقه امروز بویین و میان دشت با ۶ درجه زیرصفر ثبت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *