احتمال خودداری ترکیه از خرید جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا

8:30 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۹۰
احتمال خودداری ترکیه از خرید جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا
آنکارا احتمالا تصمیم خود برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶ از آمریکا را به دلیل قیمت و همچنین وجود گزینه‌های مدرن‌تر در دسترس لغو خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «کاگری ایرهان»، از اعضای شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری ترکیه، گفت که آنکارا احتمالا تصمیم خود را برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶ از آمریکا به دلیل قیمت و همچنین وجود گزینه‌های مدرن‌تر در دسترس لغو خواهد کرد. 

به گزارش «اسپوتنیک»، در اواخر فوریه، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن نمی‌تواند بدون تایید کنگره، جنگنده‌های F-۱۶ را به ترکیه بفروشد و این بدان معناست که نگرانی‌های این کشور در مورد موضع یونان و پیشنهادات سوئد و فنلاند در ناتو باید مورد توجه قرار بگیرد. 

«ایرهان»، گفت: من معتقدم که ترکیه پس از زمین‌لرزه از درخواست F-۱۶ منصرف خواهد شد، زیرا خرید این جنگنده‌ها هزینه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری دارد.

وی معتقد است که دولت ترکیه با درخواست هواپیما‌های اف-۱۶ که کنگره همچنان از دادن آن‌ها به بهانه‌هایی خودداری می‌کند و در عین حال این مدل قدیمی است و در برابر جت‌های دیگر رقابتی نیستند، اشتباه کرد. 

این مقام آنکارا گفت: ترکیه باید فورا تصمیم بگیرد که پیشنهاد خزید خود را از F-۱۶ به مدل دیگری تغییر دهد. اکنون گزینه‌های دیگری مانند جت چینی که به پاکستان فروخته شد، جت‌های روسیه و همچنین جت یوروفایتر وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *