هجدهمین سفر استانی رئیس دستگاه قضا|

رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه/ رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

7:15 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۸۴
رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه/ رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند
رئیس قوه قضاییه در هجدهمین سفر استانی در صدر یک هیأت عالی قضایی به استان اصفهان سفر کرد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در هجدهمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان اصفهان شد. 

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان است. 

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان اصفهان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند. 

رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان اصفهان: بالغ بر ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تخصیص داده شد که این مبلغ ظرف حدود دو سال از اعتبارات استانی و قوه قضاییه تعلق می‌گیرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۲۲:۰۸

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان اصفهان، اظهار کرد: بالغ بر ۴۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تخصیص داده شد که این مبلغ ظرف حدود دو سال از اعتبارات استانی و قوه قضاییه تعلق می‌گیرد. همچنین تلاش می‌شود بخش قابل توجهی از این رقم در سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: درصدد هستیم در راستای جابجایی زندان‌های استان اصفهان و انتقال آن به خارج از شهر، اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: باید از آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان که علی‌رغم کسالت در دو جلسه امروز حاضر شدند، قدردانی کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان: اگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ ضمان یا کیفری قابل تعقیب است/ تاکیدات من در جریان سفر‌های استانی آن است که موضوعات و مسائل طرح شده، با عنایت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد تا این تصور در مردم ایجاد نشود که مسئولان قضایی آمدند و نشستند و رفتند و هیچ اتفاقی رخ نداد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۹:۲۸

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی مدیران اداری و اجرایی این استان طرح گردید، گفت: در اینجا دو بحث مطرح است؛ نخست آنکه آیا این مسائل و مشکلاتی که شما مطرح کردید در خود استان قابل حل نیست و حتما باید در مرکز حل شود؟ دوم آنکه آیا نسبت به رفع این موضوعات و مشکلات میان بخش‌ها و دستگاه‌های استان هماهنگی وجود دارد یا خیر؟ 

رئیس عدلیه بیان داشت: برای نمونه در قضیه مازوت، آیا بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف استان اصفهان، نشست‌های هماهنگی برگزار کرده‌اند تا به یک راه‌حل نهایی دست یابند و آن را به مسئولان بالاتر در مرکز منتقل کنند؟ 

قاضی‌القضات بیان داشت: اگر مدیران استانی از طریق برگزاری جلسات هماهنگی با یکدیگر، پیرامون مسائل و مشکلات استان به یک نظر واحد دست پیدا کنند و این نظر واحد را به مرکز منعکس گردانند، خیلی از مسائل قابل حل می‌باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع ترک فعل‌ها گفت: اگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ ضمان یا کیفری قابل تعقیب است، اما آیا می‌شود مسئول یا دستگاهی را به سبب ترک فعلی که امکان انجام آن وجود نداشته، تعقیب کیفری کرد؟ 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: تاکیدات من در جریان سفر‌های استانی آن است که موضوعات و مسائل طرح شده، با عنایت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد تا این تصور در مردم ایجاد نشود که مسئولان قضایی آمدند و نشستند و رفتند و هیچ اتفاقی رخ نداد. 

رئیس عدلیه با اشاره به مسائل و مشکلات استان اصفهان از جمله مقوله محیط زیست و آب گفت: مسئولان استان اصفهان نظرات خود را در خصوص مشکلات موجود به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دهند تا در راستای رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در مقوله محیط زیست، ما در مقاطع مختلف دو سه نوع نامه دریافت می‌کنیم لذا ضروری است که مسئولان مربوطه در استان اصفهان مطالب یکپارچه مدنظر خود در خصوص مسائل زیست‌محیطی استان را به صورت متقن و مستدل به من منتقل کنند تا من در جلساتی که در مرکز شرکت می‌کنم، آن‌ها را مورد پیگیری قرار دهم. 

قاضی‌القضات تصریح کرد: موضوع خاک و فرونشست زمین نیز، از موضوعات بسیار حائز اهمیت است؛ مسئله خاک و برداشت از آب‌های زیرزمینی اگر به همین ترتیب ادامه پیدا کند مشکلات ما بیشتر خواهد شد. 

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، مرتضوی استاندار اصفهان به بیان برخی مشکلات و مسائل استان اصفهان پرداخت و خواستار آن شد که دستگاه قضایی بیش از پیش در حل این مشکلات، کمک‌حال مجموعه مدیریتی استان اصفهان باشد. 

رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه/ رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

وی افزود: امیدواریم از سوی مسئولان ذی‌ربط، اقدامات ویژه و اساسی در حوزه فرونشست زمین در استان اصفهان انجام شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این نشست از وضعیت نامطلوب برخی مراکز قضایی در این استان به لحاظ امکاناتی و تجهیزاتی گلایه کرد و تجهیز این مراکز در راستای بهبود خدمت رسانی قضایی به مردم را خواستار شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر دوشنبه در جلسه شورای استان اصفهان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: خواسته مردم اصفهان رعایت حقوق و قوانین در حوزه آب و زاینده رود است و مسئله این حوضه آبریز را دادستان کل کشور در تراز بالاتر دنبال کنند که نگاه استانی نشود و براساس آنچه که قانون می‌گوید و خیر و صلاح مردم است به این مطالبه منطقه‌ای رسیدگی شود. 
 
وی تصریح کرد: برای به ثمر رسیدن پروژه‌هایی آبی که گره خورده به چالش فرونشست باید برخی پشتیبانی‌ها در سطح سران قوا اتفاق افتد که این کار سکته نکند و به نظر می‌رسد این امکان قانونی با ورود سران قوا باز شود که این معضل در فلات مرکز کشور برطرف شود. 
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه در خصوص فرونشست دیر ورود شده، افزود: امید است کار ویژه اتفاق افتد و فصلی در سطح فرونشست باز شود که درباره پر مخاطره‌ترین منطقه کشور نسبت به آن تصمیم گیری دقیقی شود. 

آیت الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نیز طی سخنانی بر لزوم هماهنگی دولتمردان و قوای سه گانه در اتخاذ تصمیمات تاکید کرد.

رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه/ رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند
مدیرکل اداره صمت استان اصفهان خواستار رسیدگی مراجع و نهاد‌های مسئول به برداشت‌های بالادستی منابع آبی در این استان شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز طی سخنانی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای این استان، به بیان نقش برخی کارخانجات و نیروگاه‌ها در ایجاد این آلودگی‌ها پرداخت. 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان اصفهان، اظهار کرد: کشاورزان اصفهانی به واسطه کم‌آبی، دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و ضرورت دارد که مسئولان ذی‌ربط تصمیمات عاجل و فوری در این زمینه اتخاذ کنند.

حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر نیز در این جلسه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به ترک فعل‌های صورت گرفته در خصوص مسائل آبی استان اصفهان شد.

وی افزود: در اینجا باید از رئیس قوه قضاییه قدردانی به عمل بیاورم که هرگاه پیرامون رفع مسائل و مشکلات مردم به او پیام داده، ایشان مستقیما یا از طریق دفتر پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و‌من پس از چندی شاهد نتیجه این پیگیری‌ها بوده‌ام.

رهایی ۴۹ نفر از قصاص با پیگیری و در حضور رئیس قوه قضاییه
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر استانی به اصفهان، در آیین «عفو، احسان و مهرورزی» که با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران و همچنین خاواده‌های اولیاء دم و تعدادی از محکومان رهایی‌یافته از قصاص برگزار شد، حضور یافت. 
در جریان برگزاری این آیین، با کمک خیرین و نیکوکاران، ۴۹ خانواده اولیاء دم از حق قصاص خود گذشتند که از این تعداد، ۴۷ نفر محکوم به قصاص نفس و ۲ نفر محکوم به قصاص عضو بودند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: امیدوارم احسان و نیکوکاری خیّرین گرامی و گذشت خانواده‌ها از قصاص، مورد لطف و رحمت و خداوند متعال قرار بگیرد و پاداش این عمل شما را خداوند متعال بدهد.

رئیس عدلیه ادامه داد: از همه کسانی که سبب و واسطه امر خیر می‌شوند و از همه افراد و خانواده‌هایی که می‌بخشند و به ویژه آن‌هایی که به عشق ائمه اطهار (ع) می‌بخشند، تقدیر و تشکر می‌کنم. 
رئیس دستگاه قضا افزود: این موضوع که فرد یا خانواده‌ای اعلام می‌کند به عشق ائمه اطهار (ع)، به عشق امام رضا (ع) یا حضرت زهرا (س) از حق قصاص خود می‌گذرد، برای من بسیار شیرین و غیرقابل توصیف است و مطمئنا ائمه اطهار (ع) نیز به این خانواده‌ها عنایت ویژه‌ای خواهند داشت.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ممکن است برای عده‌ای این شبهه به وجود بیاد که در جامعه ما افراد نیازمندی وجود دارند که مستحق‌تر از زندانیان برای دریافت کمک‌ها و مساعدت‌های خیرین هستند؛ شاید اینچنین باشد، اما حقیقتا کمک به فرد زندانی نیز دارای اجر و پاداش بسیار زیادی است؛ البته اگر انسان بتواند به هر دو قشر از این افراد کمک کند که امری بسیار نیکو و پسندیده و دارای اجر فراوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: گاهی اوقات یک انسان بر اثر وسوسه‌های شیطانی یا بر اثر خشم و عصبانیت لحظه ای، مرتکب جرم و خطایی می‌شود و به زندان می‌افتد و خود و خانواده‌اش را درگیر و گرفتار می‌کند؛ این امر که یک انسان به انسانی دیگر که از روی خشم و عصبانیت مرتکب خطایی شده و متعاقب همان خطا، گرفتاری‌های زیادی برای خود و خانواده اش به وجود آمده، کمک کند، دارای اجر و پاداش فراوانی است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: حتی ممکن است افکار شیطانی در درون زندان مجددا به سراغ این افراد بیاید و گرفتاری‌های آن‌ها را دوچندان کند؛ بنابراین اگر جلوی این آسیب اجتماعی گرفته نشود، ممکن است همین آسیب تبدیل به آسیب‌های دیگری شود؛ به واسطه همین امر، شبهه مذکور مبنی بر اینکه زندانیان نسبت به سایر افراد نیازمند جامعه استحقاق کمتری برای دریافت کمک و مساعدت خیرین دارند، چندان وارد نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امر احسان و نیکوکاری همیشه پسندیده است، اما ارزش احسان و نیکوکاری در این روز‌ها و شب‌ها به مراتب بیشتر است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به درخواست رئیس کل دادگستری اصفهان مبنی بر موافقت با اعطای مرخصی به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان استان اصفهان به مناسبت میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) گفت: این اقدام، بسیار مناسب و مطلوب است؛ البته در این اثناء باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست آنکه، در عفو‌ها و بخشش‌ها و اعطای مرخصی، به مقوله «تنبه» به زندانیان توجه ویژه داشته باشید و به آن‌ها تاکید کنید که عفو یا بخشش یا مرخصی شما به واسطه لطف خداوند و کمک خیّر یا گذشت شاکی است لذا باید بسیار مراقبت داشته باشید؛ دوم آنکه، به افرادی که بیرون آمدن آن‌ها از زندان برای امنیت جامعه مضر است، مرخصی اعطا نشود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پیشگامی مردم استان اصفهان در امر خیر و احسان، گفت: استان اصفهان در طول تاریخ، در موقوفات و خیریه‌ها، جزو مناطق بی‌نظیر کشور بوده است و تنوع موقوفات و خیریه‌ها در این استان استثنایی است.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پیشتازی مردم استان اصفهان در نیکوکاری و انجام امر خیر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون قریب به هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان استان اصفهان با کمک‌های خیرین و نیکوکاران آزاد شدند.

نماینده خیریه امام موسی کاظم (ع) نیز در این جلسه گفت: خیریه امام موسی کاظم (ع) که از سال ۱۳۹۰ تحت نظارت اداره کل زندان‌ها تشکیل شد، تنها خیریه در کل کشور است که به صورت تخصصی در حوزه زندانیان و خانواده‌های آن‌ها فعال است و طی ۱۱ سال گذشته مبلغ ۳۶۹ میلیارد تومان در راستای اهداف عالی قوه قضاییه و سیاست‌های سازمان زندان‌ها هزینه کرده است. 
همچنین نماینده خیرین استان اصفهان نیز در این جلسه، خواستار ایجاد کارگروهی در قوه قضاییه برای شناسایی صنعتگران و کارآفرینان حاضر در زندان شد و گفت: امیدواریم از سوی دستگاه قضا شرایطی فراهم شود تا امکان فعالیت تولیدی و شغلی این افراد در خارج از زندان فراهم شود.

همچنین در این مراسم، نماینده خانواده‌های اولیاء دم و نماینده محکومان رهایی یافته از قصاص، مطالب خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم با حضور رئیس قوه قضاییه، استاندار اصفهان و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، از ۹ نفر از خیرین و نیکوکاران اصفهانی تجلیل به عمل آمد.

 

درخواست رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از خیرین و نیکوکاران: فقط داخل زندان نروید، برای جلوگیری از ورود افراد به زندان هم کمک کنید

 

 
 
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: پاسداری از عدالت و ایجاد صلح و سازش دو سیاستی است که قوه قضاییه بر آن پافشاری می‌کند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان اصفهان: دشمن در جریان این اغتشاشات، به فضای ایجادشده و ضعف‌هایی که احیانا وجود دارد، خیلی امید بسته بود و از یک سال و نیم قبل از اغتشاشات، اقدامات و تلاش‌های زیادی را ترتیب داد و باورش این بود که شرایط برای تجزیه کشور فراهم است
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۵:۵۷

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان اصفهان اظهار کرد: در چند ماه اغتشاشات، همکاران قضایی ما زحمت فوق‌العاده‌ای متقبل شدند؛ دشمن در جریان این اغتشاشات، به فضای ایجادشده و ضعف‌هایی که احیانا وجود دارد، خیلی امید بسته بود و از یک سال و نیم قبل از اغتشاشات، اقدامات و تلاش‌های زیادی را ترتیب داد و باورش این بود که شرایط برای تجزیه کشور فراهم است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اشکالات و گرانی‌ها و ناراحتی‌ها و بعضا مشکلات سیاسی، وجود دارند؛ دشمن در این میان همه تلاش خود را به کار بست و همه گروه‌های تابلودار و غیرتابلودار را به همراه ده‌ها رسانه فارسی و غیرفارسی تجهیز کرد، اما به هدف خود نائل نیامد و شکست خورد و این امر ناشی از عنایت خداوند متعال و بصیرت مردم و هوشیاری نیرو‌های حافظ امنیت مردم بود.

رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تجهیز کادر اداری دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون ۴ آزمون اختصاصی و دوره مرتبط در استان اصفهان برگزار شده است؛ من این اجازه را خواهم داد که در سال‌های بعدی این دوره‌ها افزایش یابد. در ابتدای اردیبهشت نیز ابلاغ‌های ۷۷۰ کارمند در مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان صادر می‌شود؛ چنانچه این میزان محقق شود، باز هم کافی نیست، اما در هر صورت تلاش‌هایی شده که به این تعداد نیرو منتج شده است.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: همواره توصیه من به مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه آن است که اگر کسی لغزید و گناهی مرتکب شد و می‌شود او را اصلاح کرد و از حیز انتفاع ساقط نکرد، اقدامات مقتضی را در این راستا ترتیب دهند و این موضوع اختصاص به قوه قضاییه ندارد و می‌توان برای همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به کار برد. 
 
پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان به ارائه آمار و ارقامی از عملکرد شعب و واحد‌های قضایی استان اصفهان پرداخت و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از یکصد قاضی جذب مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان می‌شوند.

همچنین در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

رئیس قوه قضاییه در اثنای برنامه‌های سفر استانی به اصفهان، یک اصله نهال میوه غرس کرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۳:۱۴

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جریان ‌سفر به استان اصفهان و در اثنای برنامه‌های این سفر، یک اصله نهال میوه غرس کرد.

رئیس قوه قضاییه پس از کاشت نهال در سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و فضای سبز به عنوان  قلب تپنده زیستگاه‌های بشری، اظهار کرد: احیاء، نگهداری و بهبود طبیعت و محیط زیست، یکی از ارزش‌های اسلامی است.  

رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

رئیس قوه قضاییه افزود: کسانی که زمین را احیاء، سبز و بانشاط می‌کنند نزد خداوند متعال انسان‌هایی دارای ارزش و ارج می‌باشند.

رئیس عدلیه گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست و طبیعت و تلاش برای بهبود آن، یک امر همیشگی و مستمر می‌باشد و به مقطع زمانی خاصی محدود نمی‌شود اما امروز با توجه به نوع فعالیت‌های بشر، نیاز آحاد مردم به هوای پاک بیشتر شده است، لذا کاشت درخت و نگهداری از طبیعت و سبز کردن محیط زیست، وظیفه و مسئولیتی است که ضرورت توجه به آن مضاعف شده و این امر هم می‌تواند در نشاط مردم و ایجاد هوای پاک، موثر باشد و هم برای نسل آینده زندگی بهتری را نوید ببخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان گفت: امیدواریم مسئولان و مردم در احیاء و نگهداری زمین‌ها، جنگل‌ها و مراتع و هرآنچه مرتبط با آب و خاک و زمین و درخت است اهتمام جدی داشته باشند.   

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان:مسمومیت دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس در برخی نقاط کشور یکی از مصادیق روشن افساد فی الارض است
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان، با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی الارض است؛ چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی الارض هستند و دستگاه قضایی به پرونده آن‌ها بصورت خارج از نوبت و ویژه رسیدگی خواهد کرد و عناصری که به نحوی از انحاء اعم از مباشرت، مشارکت و تسبیب در این امر دخالت داشتند، به اشد مجازات می‌رسند و با آن‌ها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین روز گذشته به دادگستری تمام استان‌ها دستور داده شده که شعبه‌ای را در مرکز استان برای احضار افراد التهاب آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها اختصاص دهند؛ این افراد از دو حالت خارج نیستند، یا احراز می‌شود که سوء‌نیت دارند و همراستا با دشمن هستند، که در آن صورت به اشد مجازات می‌رسند و یا احراز می‌شود که سوء‌نیت ندارند، که در اینصورت نیز نمی‌توان در قبال آن‌ها اغماض کرد و برخورد قانونی با آن‌ها به عمل خواهد آمد.

رئیس قوه قضاییه: کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها احضار شوند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

مجموع عفوشده‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر بودند

رییس عدلیه در ادامه با تشریح مختصات و مشخصات عفو اخیر زندانیان و محکومان از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مجموع عفوشده‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر بودند؛ این عفو‌شده‌ها شامل همه زندانیان و محکومان واجد شرایط بودند؛ برخی تصور می‌کنند وقتی می‌گوییم ۸۰ هزار نفر شامل عفو شدند، همه آن‌ها مربوط به اغتشاشات بودند؛ اصلا جمعیت اغتشاشات در این حد نبود، محکومان اغتشاشات اخیر فقط بخشی از عفوشده‌های اخیر را تشکیل می‌دهند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: همچنین همه این ۸۰ هزار نفر عفو شده، در زمره زندانیان نبودند بلکه تعدادی از آن‌ها افرادی بودند که با قرار، در بیرون از زندان حضور داشتند و یا به جزای نقدی محکوم شده بودند؛ همچنین تعدادی از عفوشده‌ها نیز با تقلیل مجازات روبرو شدند.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اقدامات قوه قضاییه برای رسیدگی‌های تخصصی به موضوعات مختلف گفت: در دستگاه قضایی سعی کرده ایم حتی‌الامکان برای موضوعات تخصصی، شعب تخصصی ایجاد کنیم، اما اینکه بخواهیم برای هر موضوع تخصصی، قاضی متخصص داشته باشیم باید با کمال تاسف بگویم که امکان چنین کاری را در شرایط فعلی نداریم، اما تلاش ما در جهت رسیدگی‌های تخصصی همه‌جانبه به پرونده‌ها قضایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: از اول اردیبهشت‌ماه ابلاغ ۷۰۰ کارمند برای مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان صادر خواهد شد.

رئیس عدلیه: برخورد با مفاسد اقتصادی با شدت بیشتری از گذشته در حال انجام است

رئیس دستگاه قضا با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با ذکر توضیحاتی در خصوص استجازه صورت گرفته از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ و ترتیباتی که در این خصوص در دوره ریاست قبلی قوه قضاییه در سال ۱۳۹۹ صورت گرفت، اظهار داشت: برخورد با مفاسد اقتصادی با شدت بیشتری از گذشته در حال انجام است و طبیعتا پول‌ها و اموال مستردشده از مفسدان اقتصادی با ترتیبات مشخص در قانون، به بیت‌المال و خزانه کشور تعلق می‌گیرد؛ همچنین چنانچه فردی به اموال مردم تعدی کرده باشد، ردّ مال و جزای نقدی آن اعمال می‌شود.

رئیس عدلیه ادامه داد: در دوره اخیر ما علاوه بر برخورد با مفسدان، با تمرکز و توجه بیشتری به انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد پرداخته‌ایم و در حوزه‌های مختلف با همکاری سایر قوا اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم؛ برای نمونه در بحث مالیاتی در نتیجه همکاری با دولت، اقداماتی ترتیب داده شد تا مالیات‌های بیشتری وصول شود و جلوی فرار‌های کلان مالیاتی سدّ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در بحث ساماندهی اموال تملیکی نیز با همکاری سایر قوا و دستگاه‌ها، پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و کار این حوزه در بسیاری از استان‌ها در حال به اتمام رسیدن است و ما در این حوزه نیز توجه و تمرکز داریم که با تکرار آسیب، مواجه نباشیم.

رئیس دستگاه قضا در پایان به برخی از مسائل و مشکلات استان اصفهان از جمله موضوع آب و آلودگی هوا اشاره داشت و بر ضرورت حرکت مجدانه‌تر در مسیر رفع این مشکلات، تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «مرتضوی» استاندار اصفهان طی سخنانی اظهار کرد: چنانچه اصفهان بخواهد همچون گذشته نقش تاریخی خود را ایفا کند، می‌طلبد که مسئولان مردم این استان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه مشکل فرونشست و آلودگی اصفهان که به معضل بزرگی تبدیل شده نیاز به یاری و کمک ویژه مسئولان دارد، گفت: انتظار این است که حسب ماموریتی که برای استان اصفهان در نظر گرفته شده، برای حل و فصل مشکلات و مسائل اصفهان نیز به صورت ویژه عمل و تدبیر شود.

در ادامه، نماینده ایثارگران استان اصفهان خواستار تشکیل ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در مراجع قضایی شد.

نماینده روحانیون استان اصفهان نیز در این جلسه، به ذکر نکاتی در خصوص موضوع آب و ضرورت آب‌رسانی به کشاورزان این استان پرداخت و گفت: حوزه علمیه استان اصفهان برای همکاری و تعامل همه جانبه با دستگاه قضایی در موضوعات مختلف، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

نماینده بانوان استان اصفهان نیز در این دیدار، حضور زنان در جامعه را ضرورتی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و گفت: بدون‌شک این مشارکت نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله حمایت‌های قانونی و رشد شاخص‌های توسعه در حوزه زنان است.

نماینده دانشجویان استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رویکرد مردمی، جهادی و قاطعانه رئیس قوه قضاییه، خواستار برخورد دستگاه قضایی با شایعه‌افکنی‌ها و دروغ‌گویی‌هایی برخی سلبریتی‌های در فضای مجازی شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در مواردی نیز برخورد دستگاه قضایی با مفسدین اقتصادی، برخورد متناسب، بازدارنده و امیدآفرینی است، اما متاسفانه شاهد هستیم که انعکاس رسانه‌ای این برخورد‌های قضایی، به نحو مطلوب و اثرگذاری صورت نمی‌گیرد.

نماینده کارگران استان اصفهان نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات و مسائل حوزه کارگری این استان پرداخت.

نماینده کشاورزان استان اصفهان در این دیدار با بیان اینکه متاسفانه هیچ دولتی تا امروز برای نجات رودخانه زاینده‌رود تلاش کافی و وافی را نداشته است، گفت: زمانی که زاینده‌رود آب ندارد، تمامی امور مربوط به کشاورزی و دامپروری اطراف زاینده‌رود، متأثر از این بی‌آبی می‌شوند.

وی در ادامه، خواستار صدور دستور بررسی ویژه از جانب رئیس قوه قضاییه در خصوص اختصاص حقآبه حوزه زاینده‌رود شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان:باید میان فردی که خطا و اشتباه می‌کند یا زمین می‌خورد با فردی که ظالم است و قصد فساد دارد تفکیک قائل شد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان طی سخنانی اظهار کرد: امروز من مسائل و مشکلات شما را شنیدم و باید در جهت رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را انجام دهم و چنانچه به این مسائل ترتیب اثر ندهم نزد خداوند و شما مدیون می‌باشم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همانطور که اشاره کردید، بسیاری از مسائلی که در این جلسه طرح گردید، مستقیما مربوط به قوه قضاییه نمی‌شود، اما من به عنوان مسئول یکی از قوا تلاش خواهم کرد در جلسات و نشست‌های شورا‌های عالی و مجامع، مسائل و مشکلات شما را نزد مقامات سایر قوا مطرح کنم و با تعامل با آنها، در راستای رفع این مسائل گام برداریم.

باید میان فردی که خطا و اشتباه می‌کند یا زمین می‌خورد با فردی که ظالم است و قصد فساد دارد تفکیک قائل شد/ فعالان اقتصادی در صنف‌ها و اتحادیه‌ها باید در زمینه افزایش و ارتقاء آگاهی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی تلاش‌ کنند

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: لغزش و انحراف در نیروی انسانی با هشدار همراه باشد، بلافاصله نباید نیرو را حذف کرد

رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در هر کشور و مجموعه‌ای، استان اصفهان را استانی پرظرفیت از لحاظ نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت: ما در مقوله کشف، حفظ، صیانت و ارتقاء نیروی انسانی، در کشور خلأ داریم؛ این یکی از دغدغه‌های من است که با چه سازوکاری به کشف و صیانت و ارتقاء نیروی انسانی مبادرت بورزیم و آن فردی را که احیانا مرتکب خطا و عیب و آسیب می‌شود را علاج کنیم؛ نباید یک نیروی انسانی را که مرتکب خطا یا دچار عیب می‌شود را حذف کرد.

قاضی‌القضات ادامه داد: باید میان فردی که خطا و اشتباه می‌کند یا زمین می‌خورد با فردی که ظالم است و قصد فساد دارد تفکیک قائل شد؛ این دو مقوله در نوع برخورد، اصلاح و پیشگیری تفاوت دارند؛ هر صنف و تشکیلاتی بهتر از هر مجموعه دیگری می‌تواند میان این دو مقوله فوق‌الذکر در درون صنف خود تفکیک قائل شود و به حمایت از عضو خطاکار یا زمین‌خورده خود بپردازد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دشمن امروز می‌خواهد از طریق مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی ما را تحت تاثیر قرار دهد و امنیت کشور و آرامش مردم را بر هم بزند؛ لذا توجه به مقوله اقتصاد، یک امر لازم است.

رئیس عدلیه با اشاره به عفو اخیر صادر شده از جانب مقام معظم رهبری در قبال تعداد قابل توجهی از زندانیان و محکومان واجد شرایط گفت: در قضیه اغتشاشات اخیر، دشمن به‌گونه‌ای القاء کرد که امری اشتباه به یکسری افراد مشتبه شد و آنان را به خطا انداخت؛ لذا مقام معظم رهبری با عنایتی که در این قضیه فرمودند، بخش زیادی از نقشه دشمن را خنثی کردند و فرمان عفو تعداد قابل توجهی از محکومان و زندانیان واجد شرایط از جمله دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر را صادر کردند؛ شاید برخی بگویند افراد آزادشده ممکن است دوباره مرتکب خطا و اشتباه شوند؛ اما باید در این فقره توجه داشت که بحث بر سر آن است که این افراد در آن مقطع زمانی در نتیجه القائات مسموم دشمن، به خطا و اشتباه افتادند و با عفوی که شامل آن‌ها شد، امید پیدا کردند و زندگی آینده‌شان از بسیاری از مشکلات و تبعات، رهایی یافت.

رئیس قوه قضائیه: باید باور کنیم تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم؛ واگذاری امور به مردم باید تسهیل شود

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم.

رئیس عدلیه با اشاره به لوازم توجه ویژه به مقوله اقتصادی در کشور گفت: باید قوانین و مقررات ما در حوزه مسائل اقتصادی، متناسب با شرایط روز کشور باشد؛ شما فعالان اقتصادی در صنف‌های مختلف می‌توانید در امر تدوین قوانین و مقررات متناسب با شرایط روز کشور، قوا و دستگاه‌های ذی‌ربط را یاری رسانید.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همچنین شما فعالان اقتصادی در صنف‌ها و اتحادیه‌های مختلف باید در زمینه افزایش و ارتقاء آگاهی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی، تلاش‌ها و اقدامات بیشتری را ترتیب دهید؛ ما نیز در قوه قضاییه یکی از وظایفمان، افزایش و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم است که در این زمینه آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم به مسئولیت خود عمل کنیم و ضروری است که در این مقوله، تلاش بیشتری را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت جامع‌نگری در حوزه مسائل اقتصادی گفت: شما فعالان اقتصادی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف، باید جامع‌نگری داشته باشید و همه مسائل را با هم ببینید و جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمر و به دور از تشریفات داشته باشید تا در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی استان اصفهان به هم‌افزایی دست پیدا کنید.
رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی در صدد آن هستیم که از تولید و تولیدکنندگان و فعالان سالم اقتصادی، حمایت همه‌جانبه به عمل آوریم و امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تامین کنیم؛ شما فعالان اقتصادی نیز در این زمینه می توانید ما را یاری کنید.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «رضا مرتضوی» استاندار اصفهان طی سخنانی به بیان ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مسئولان استانی بتوانند مشکلات واحدهای تولیدی استان متبوع خود را به صورت مستقیم به تهران منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۹۷ واحد تولیدی استان اصفهان که دارای مشکلات مختلفی بودند، در نتیجه اقدامات و‌ پیگیری‌های قضایی به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل صمت استان اصفهان نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه‌‌ قضایی استان اصفهان در حمایت از واحدهای تولیدی، خواستار استمرار و ادامه این حمایت‌ها در پایتخت شد و گفت: صحبت مشترک تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در شرایط کنونی آن است که حل مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی، نیازمند اتخاذ تصمیمات عاجل و فراقوه‌ای‌ است.

نماینده صنایع نساجی استان اصفهان نیز با بیان اینکه واردات بی‌رویه و قاچاق، در حال آسیب‌رسانی جدی به صنعت نساجی کشور است، خواستار رسیدگی دستگاه قضا به ترک‌فعل‌های مسئولان حوزه اقتصادی کشور و تشکیل یک کارگروه از سوی قوه قضاییه برای آسیب‌شناسی پرونده‌های قضایی فعالان اقتصادی شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته، نگاه مسئولان قضایی استان اصفهان به تولیدکنندگان، کارآفرینان و اصناف استان اصفهان یک نگاه مثبت بوده و کمتر کسی با مراجعه به این سیستم، ناراضی بازگشته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات صنایع فولادی گفت: چرا به محض آنکه گاز در کشور با محدودیت روبرو می‌شود، در اولین اقدام گاز صنایع فولادی بسته می‌شود؟ مسئولان باید به هنگام بستن گاز صنایع فولادی به مواردی نظیر ضرر سرمایه‌گذاران در بورس و لطمه خوردن به صادرات کشور توجه کافی داشته باشند.

نماینده یکی از شرکت‌های نفتی استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: شرکت‌های نفتی و صنعتی تحریم‌های ظالمانه دشمنان را به خوبی مدیریت کرده‌اند اما برخی مسائل داخلی که در نتیجه بعضی تصمیمات به وجود آمده، مشکلات بسیار زیادی را برای این شرکت‌ها به‌وجود آورده است.

نماینده اتحادیه دامداران استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سهم قابل توجه این استان در تامین امنیت غذایی کشور گفت: باید در زمینه آب مصرفی واحدهای دامداری، مساعدت و‌همکاری بیشتری از ناحیه مسئولان مربوطه صورت گیرد.

نماینده گلخانه‌داران استان اصفهان در این جلسه خواستار اتخاذ تمهیدات مقتضی از سوی مسئولان مربوطه در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی شد و گفت: ما از رئیس قوه قضاییه سپاسگزاریم که با وجود آنکه 90 درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بخش اجرایی کشور است اما ایشان به میان تولیدکنندگان آمدند تا مشکلات‌شان را بشنوند و در تعامل با سران دو قوه دیگر، تمهیدات لازم را برای رفع این مشکلات اتخاذ کنند.

خواستار اتخاذ تمهیدات مقتضی از سوی مسئولان مربوطه در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی شد.

نماینده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن ارائه پیشنهاداتی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: باید در بخش دانش‌بنیان کشور قوانینی باثبات مصوب و اجرایی شوند.

معاون امور حمل و نقل استان اصفهان نیز در این جلسه خواستار ایجاد بخشی در قوه قضاییه به‌منظور تقویت ارتباط فعالان و مسئولان حوزه حمل و نقل کشور با دستگاه قضا شد و افزود: تمام صنوف به حمل و نقل نیاز دارند اما متاسفانه حوزه حمل و نقل آنگونه که باید و شاید از سوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان نیز با بیان اینکه اصفهان تنها استان کشور است که بیشترین واحد تولیدی نسبت به جمعیت را دارد،  خواستار توجه ویژه مسئولان به سرمایه در گردش و تسهیل در امر تهیه مواد اولیه اصناف شد.

فعال حوزه گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: استان اصفهان با دارا بودن ۲ هزار و ۸۰۰ بنای تاریخی، رتبه نهم شهر‌های تاریخی دنیا را در اختیار دارد، اما متاسفانه از سوی مسئولان کمترین توجهات به حوزه گردشگری این استان می‌شود.

ادای احترام رئیس قوه قضاییه به مقام شامخ یکی از شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در استان اصفهان
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که صبح امروز دوشنبه (۱۵ اسفند) در جریان هجدهمین سفر استانی خود در صدر یک هیئت عالی قضایی وارد استان اصفهان شد با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در این استان، به مقام شامخ این شهید و تمامی شهدای گلگون‌کفن ایران اسلامی ادای احترام کرد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان است. 

رئیس قوه قضاییه در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان اصفهان شد/ تشریح برنامه‌های سفر

تشریح برنامه‌های سفر هیأت عالی قضایی به استان اصفهان توسط رئیس قوه قضاییه
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۰۸:۲۱

به گزارش مرکز‌ رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان هجدهمین سفر استانی خود وارد استان اصفهان شد و در بدو ورود طی سخنانی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در آستانه میلاد باسعادت حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) به استان اصفهان سفر کرده‌ایم که در ایام دفاع مقدس، فقط در یک روز ۳۰۰ شهید گلگون‌کفن در آن تشییع شده است.

رئیس قوه قضاییه در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان اصفهان شد/ تشریح برنامه‌های سفر

وی بیان داشت: امیدواریم در جریان این سفر بتوانیم قدم‌هایی در راستای رفع مشکلات استان اصفهان از لحاظ حقوقی و قضایی برداریم و به مردم متدین و انقلابی و شهیدپرور این استان خدمت کنیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۲۲ دادگستری و ۱۳ بخش قضایی است که این مراکز و مراجع قضایی دارای مشکلات و کمبودهایی از لحاظ کادر قضایی و اداری هستند؛ بر مبنای تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت‌گرفته تا شهریور و مهر سال آتی، نه در حد نیاز اما به مقدار ضرورت کارمند و قاضی به مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تزریق خواهیم کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین در استان اصفهان مسائل و مشکلاتی از لحاظ داخل شهر بودن زندان‌ها وجود دارد که تلاش خواهیم کرد اقداماتی را در راستای جابجایی آنها انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: اینچنین به نظر می‌رسد که استان اصفهان در زمره استان‌های برخوردار کشور است اما آنگونه که شایسته مردم اصفهان است، هنوز نتوانسته‌ایم به این مردم متدین و انقلابی و شهیدپرور خدمت کنیم.

رئیس عدلیه با اشاره به اعزام هیأت‌های قضایی به شهرستا‌ن‌ها و مناطق مختلف استان اصفهان و‌ دیدارهای مردمی چهره‌به‌چهره و بدون واسطه مقامات قضایی، اظهار داشت: در جریان سفر امروز، تلاش خواهیم کرد در راستای رفع آن مقدار از مسائل و مشکلات استان اصفهان که مستقیما مربوط به قوه قضاییه می‌شود، گام برداریم و‌سایر مسائل و مشکلات این استان را نیز به قوای دیگر منتقل کرده و‌ در تعامل با آنها در جهت رفع این قبیل از مسائل و مشکلات اقدام کنیم.

شایان ذکر است «نازنین‌زهرا و علی مرادی» فرزندان شهید مدافع حرم «حمیدرضا مرادی» در بدو ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان اصفهان، به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم این استان، مقدم رئیس قوه قضاییه به دیار نصف جهان را گرامی داشت. 

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *