حمایت از کانون‌های روستایی و عشایری برای حفظ جوانان در روستا‌ها

8:33 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حمایت از کانون‌های روستایی و عشایری برای حفظ جوانان در روستا‌ها
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که روستا بستر تولید است، گفت: برای حفظ جوانان در روستا‌ها باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان _ جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم برای دولت در حوزه امنیت غذایی، کشاورزان آینده هستند گفت: متوسط سن کشاورزان ما ۵۳ سال است که باید آن را کاهش دهیم.

وی افزود: در این جهت طرحی تحت عنوان «کشاورزان آینده» ایجاد شده و تلاش می‌کنیم تا با جذابیت‌های حوزه کشاورزی، حوزه جوانان کشاورز را مورد حمایت قرار دهیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تجهیز بالغ بر ۴۰ هنرستان کشاورزی در سال ۱۴۰۱ با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تصریح کرد: در حوزه‌های محتوای درسی این مهم مورد حمایت قرار گرفته و این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روستا بستر تولید است، افزود: برای حفظ جوانان در روستا باید اقتصاد آن را حمایت کنیم که در این زمینه کانون‌های روستایی و عشایری را حمایت خواهیم کرد.

به گفته وی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش جوانان روستایی عشایری در سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم از طرح‌ها و ایده‌های افراد حمایت کنیم.

ساداتی‌نژاد در حاشیه اولین همایش ملی کشاورزان جوان با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری مورد حمایت قرار گرفتند و تعدادشان از ۲۸۰ شرکت به ۴۸۰ شرکت افزایش یافته است، تصریح کرد: از سال آینده به سمت راه‌اندازی مزارع تولید پیش خواهیم رفت که به بستر تولید نزدیک است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، وی در پایان درباره پرداخت تسهیلات به کشاورزان جوان گفت: از سال آینده در حوزه تسهیلات به کشاورزان جوان دستورالعملی در ماه‌های اولیه سال آینده ابلاغ خواهیم کرد تا بتوانیم کشاورزان کمتر از ۴۰ سال را مورد حمایت ویژه قرار دهیم، این مهم می‌تواند در اولویت تسهیلات پرداختی و یا کارمزد کمتر در پرداخت تسهیلات باشد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *