ثبت بیش از ۶۰۰ حمله شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در سال ۲۰۲۲

12:27 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۶۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت بیش از ۶۰۰ حمله شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در سال ۲۰۲۲
حملات اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در روزهای اخیر در حالی روی داده که این افراد از هرگونه مجازاتی مصون هستند.

خبرگزاری میزان – شهرک‌نشینان صهیونیست به تازگی در چند منطقه، فلسطینیان را هدف حملات و خشونت‌های خود قرار دادند.

در پی این خشونت‌ها تنها چند شهرک نشین صهیونیست بازداشت و پس از مدت کوتاهی آزاد شدند.

به گزارش «میدل ایست آی»، تحت سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی، معافیت از مجازات برای عاملان این جنایات حکمفرماست؛ با وجود شدت و گستردگی حملات اخیر که منجر به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ نفر دیگر شد و با وجود نمایش کم‌نظیری از محکومیت بین‌‎المللی خشونت شهرک‌نشینان، پلیس رژیم صهیونیستی ۶ مظنون را که در ارتباط با این خشونت دستگیر شده بودند، آزاد کرد.

خشونت شهرک‌نشینان اقدامی رایج

خشونت شهرک‌نشینان مورد حمایت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی رایج است؛ شهر‌ها و روستا‌هایی مانند حواره، که مرکز حملات روز یکشنبه گذشته بود، اغلب هدف قرار می‌گیرند، زیرا توسط شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی احاطه شده‌اند.

به عنوان مثال، در اکتبر ۲۰۲۲، شهرک نشینان صهیونیست به مدرسه‌ای در حواره حمله کردند و در آنجا پنجره‌ها را شکسته و معلمان و دانش آموزان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

کمتر از دو هفته بعد، یک رستوران به آتش کشیده شد و گروهی از شهرک نشینان به ساکنان فلسطینی حمله کردند.

نهاد‌های بین‌المللی مجددا از مقام‎های رژیم صهیونیستی می‌خواهند تمام شهرک‌ها را که طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی به شمار می‌رود، حذف کنند و سیستم آپارتاید خود را علیه فلسطینیان از بین ببرند؛ آپارتاید، جنایت علیه بشریت است و خشونت علیه غیرنظامیان تا زمانی که این سیستم آپارتاید وجود داشته باشد ادامه خواهد یافت.

اخیرا صد‌ها شهرک نشین مورد حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را علیه فلسطینیان در نابلس انجام دادند، از جمله در شهر حواره و روستا‌های مجاور آن.

شهرک نشینان صهیونیست ده‌ها خودرو، خانه و باغ‌های فلسطینیان را به آتش کشیدند و فلسطینی‌ها را مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار دادند.

عدم پیگیری خشونت‌ها علیه فلسطینیان

نتایج یک تحقیقات نشان داد که ۹۳ درصد از تحقیقات درباره حملات شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲ بدون کیفرخواست بسته شده است.

همچنین در این بازه زمانی بیش از ۸۰ درصد از شکایات فلسطینی‌ها به پلیس رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مورد بررسی قرار نگرفت.

علاوه بر این سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۲۱ حمله علیه فلسطینیان توسط شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی را ثبت کرده است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *