رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه|

ادعایی در حوزه زندان دارید مستند بگویید؛ بدون سند سخن گفتن شیوه معاند است/ چرا «وحید اشتری» مشمول عفو نشد؟/ اهداف دیگر شارمهد مشخص شد/ تشکیل پرونده قضایی برای وزیر وقت «نفت» به‌علت ترک فعل

10:35 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۲۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ادعایی در حوزه زندان دارید مستند بگویید؛ بدون سند سخن گفتن شیوه معاند است/ چرا «وحید اشتری» مشمول عفو نشد؟/ اهداف دیگر شارمهد مشخص شد/ تشکیل پرونده قضایی برای وزیر وقت «نفت» به‌علت ترک فعل
نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند ماه) با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده پخش شد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: براساس دادنامه صادره از مرجع صالح جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر در دادگاه بدوی  به اعدام محکوم شده است. از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می کنم.

وی افزود: جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه  محکوم به اعدام شده است و با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس های امنیتی المانی و انگلیسی و امریکایی به خاک و خون کشیدن ده ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

ستایشی تصریح کرد: با کدام قاعده انسانی و عقلی و بین المللی ده ها کودک زن و مرد را به خاک و خون کشیده شده اند؟  این عمل از ناحیه وی صورت گرفته و به صراحت به آن اقرار داشته است.

ستایشی با اشاره به تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی بیان کرد: با اهتمام مجدانه و برنامه ریزی دقیق از سوی رئیس قوه قضاییه، حوزه انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و انبار‌های بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه‌مند هستند.

 

تمام اقدامات سازمان بازرسی کل برای حمایت از تولید کنندگان
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۳

ستایشی گفت: در 9 ماهه نخست امسال، 730 فقره پرونده با موضوعات مرتبط با امر حمایت تولید و سرمایه گذاری در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده است. 239 فقره از این پرونده‌ها در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی شده است. هزار و 162 واحد تولیدی مورد بازدید واقع شده است. 500 فقره نامه به صورت گزارش هشداری ارسال شده است. هزار و 777 فقره شکایت با موضوع حمایت از تولید به سازمان بازرسی ارسال و اقداماتی به عمل آمده است. جلوگیری از تعطیلی 181 واحد، افزایش و تولید در 217 واحد تولیدی صورت گرفته است. تسریع در اخذ مجوز 312  واحد مجوز انجام شده است.

تعداد پرونده‌های تعزیراتی در رابطه با تخلفات بازار گوشت
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۲:۲۶

ستایشی درباره سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به حساسیتها در بازار مصرف گوشت چه تعداد پرونده تعزیراتی در رابطه با تخلفات تشکیل شده؟ گفت: رقم رسیدگی پرونده سازمان تعزیرات 8 هزار 210 فقره بوده است که مختومه شده است. پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلفات عرضه، امور بهداشتی، قاچاق و فروش دام بوده است. متخلفین به پرداخت 646 میلیارد و  775 میلیون و 611 هزار ریال محکوم شدند.

چرا «وحید اشتری» عفو نخورد؟
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۵

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به عدم عفو وحید اشتری گفت: نسبت به فرد مورد نظر پرونده هایی مطرح بوده است؛ واحدهای قضایی مربوطه مطابق به این پرونده رسیدگی کردند و تصمیم لازم را اتخاذ کردند. تعدادی پرونده دارد و مطابق قانون باید تجمیع شود.

 

ادعایی در حوزه زندان دارید مستند بگویید؛ بدون سند سخن گفتن شیوه معاند است
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۱:۴۲

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌ها گفت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوه قضاییه خصوصا در حوزه زندان‌ها و اقدامات تربیتی کشور و خدمات ارزشمندی که این مجموعه انجام داده بر کسی پوشیده نیست. تمام اهتمام و برنامه‌ریزی ما در جهت این است که مددجویان  واجد شرایط مناسب و مطلوب باشند.  در حوزه زندان برای نسوان هم ما بر تحقق این مهم تاکید داشتیم یعنی وضعیت مطلوب و مناسب؛  تاکید بر این است که اقدامات قانونی و منطبق بر موازین و مقررات ناظر بر حوزه زندان ها به نحو احسن در حوزه زندان نسوان نیز صورت گیرد. اگر در حوزه زندان هر کس ادعایی دارد مخصوصا کسانی که صاحب تریبون هستند، مستند سخن بگویند، ما هم مستند و مستدل در مقام پاسخگویی هستیم. بدون سند سخن گفتن شیوه معاند و خصم است.

 

آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۱:۲۴

 ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی گفت: پرونده‌ای در این زمینه در شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است مفتوح و  پرونده در مرحله مقدماتی است، یک نفر  در  24 بهمن ماه امسال دستگیر شده است به اتهام مقید پرونده و با صدور تامین صادره فعلا در بازداشت است.

 

تشکیل پرونده قضایی برای وزیر وقت «نفت» به علت ترک فعل
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۲

ستایشی گفت: براساس دستور رئیس قوه قضاییه برای برخورد با ترک فعل مسئولان، درخصوص عدم جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی و گازی برای وزیر وقت نفت پرونده قضایی تشکیل شده است، عدم اقدام موثر و به موقع وزیر وقت نفت در جمع آوری گازهای مشعل میادین نفتی که منجر به اتلاف منابع، آلودگی و تخریب محیط زیست شده است از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تشخیص داده شده و گزارش برای مرجع قضایی ارسال شده است. گزارش در مرحله بازپرسی بوده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

شارمهد درصدد افزایش اهداف تروریستی بوده است
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۰:۵۸

سخنگوی قوه قضاییه گفت: جمشید شارمهد رئیس گروهک تندر  براساس دادنامه بدوی به اعدام محکوم شده است. از اقدام مقتدرانه یاران امام زمان(عج) در بازداشت سرکرده یکی از جنایتکارترین عناصر ضد بشر که دستش به خون دهها تن از احاد مظلوم ملت ایران آلوده است قدردانی و تشکر می‌کنم. مستند به اعتراف و اقاریر خود وی نه تنها اساس اینکه زنان و مردان بی گناه مورد اهداف تروریستی قرار گرفتند برای وی  مهم نبوده است بلکه  در صدد افزایش این تعداد بوده است. در کنار اقدامات کور تروریستی اهداف  اقتصادی، امنیتی و اجتماعی نیز مورد هدف وی قرار داشته است. شارمهد و عناصر وابسته به وی مورد حمایت سرویس‌ها و سازمان‌های تروریستی بوده‌اند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *