رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احیای جوخه تیربار برای اجرای اعدام در آمریکا

15:01 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۸۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احیای جوخه تیربار برای اجرای اعدام در آمریکا
روش‌های اجرای احکام اعدام در آمریکا به دلیل ناتوانی در تامین دارو‌های اعدام با تزریق کُشنده عجیب‌تر می‌شوند.

خبرگزاری میزان – ایالت‌های مختلف آمریکا در سال ۲۰۲۳ با سرعت در حال اجرای احکام اعدام هستند و برای عبور از موانع قانونی مربوط به دارو‌های کُشنده برای اعدام تاکنون دست به احیای روش‌های مختلف اعدام زده اند.

آلاباما اعلام کرد که قصد دارد برای اجرای احکام اعدام خود اتاق گاز را مورد استفاده قرار دهد و اکنون زمزمه احیای اعدام با جوخه تیربار به گوش می‌رسد.

به گزارش «اسپوتنیک»، در ۵۰ سال گذشته سه نفر در آمریکا با جوخه تیربار اعدام شدند؛ آخرین مورد استفاده از جوخه تیربار برای اجرای حکم اعدام در سال ۲۰۱۰ در ایالت یوتا بود.

اکنون ایالت آیداهو قصد دارد لایحه قانونی کردن اعدام با جوخه تیربار را به مجلس ایالتی بفرستد؛ اعدام با جوخه تیربار در سال ۱۹۸۵ قانونی شده بود و در سال ۲۰۰۹ حذف شد.

در حال حاضر تنها روش قانونی اجرای اعدام در ایالت آیداهو تزریق کُشنده است؛ تصویب لایحه مذکور به مقام‌ها این امکان را می‌دهد که در صورت عدم تامین دارو‌های لازم برای تزریق کُشنده طی ۵ روز، محکوم به اعدام را مقابل جوخه تیربار قرار دهند.

آیداهو تاکنون چند اجرای چند حکم اعدام را به دلیل ناتوانی در تامین دارو‌های کُشنده لغو کرد.

منتقدان اعدام با جوخه تیربار تاکید دارند که استفاده از این شیوه برای اجرای حکم اعدام نادرست است.

در حال حاضر، چهار ایالت در آمریکا دارای اشکال قانونی اعدام با جوخه تیربار هستند: می‌سی سی پی، اوکلاهاما، یوتا و کارولینای جنوبی.

می‌سی سی پی، اوکلاهاما و یوتا به زندانیان این امکان را می‌دهند که بین مرگ با تزریق کُشنده یا جوخه تیربار یکی را انتخاب کنند، در حالی که کارولینای جنوبی از زندانیان محکوم به اعدام می‌خواهد که اگر ایالت نتواند مواد شیمیایی لازم برای تزریق کشنده را به دست آورد، بین صندلی برقی و جوخه تیراندازی انتخاب کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *