میزان ارز تخصیص داده شده در تالار ارز خدماتی حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است

23:19 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۷۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
میزان ارز تخصیص داده شده در تالار ارز خدماتی حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: میزان ارز تخصیص داده شده در تالار ارز خدماتی عددی در حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است که بخشی از آن در سرفصل‌های دانشجویی، فرصت‌های تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی توسط متقاضیان دریافت شده است. 

خبرگزاری میزان_ توکلی مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دو تالار ارز خدماتی و تالار ارز حواله، میزان مراجعینی که در تالار ارز خدماتی به مرکز مبادله و به نوعی به کارگزار مرکز مبادله که در حال حاضر بانک ملی قبول زحمت کرده و کار را انجام می‌دهد، عددی در حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ارز تخصیص داده شده که بخشی از آن در سرفصل‌های دانشجویی، فرصت‌های تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی توسط متقاضیان دریافت شده است.

وی ادامه داد: بخشی از ارز‌های تخصیص داده شده نیز مربوط به ارز مسافری بوده که همین امروز به طور مشخص ۹۰۶ مسافر از فرودگاه امام (ره) ارز خود را به ارزش ۴۵۲ هزار دلار دریافت کرده اند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: در تالار ارز حواله از دوم اسفند تا امروز هفتم اسفند ماه مجموعا ۵۷۸ میلیون دلار عرضه داشتیم که در حدود ۴۷۰ میلیون دلار معامله انجام شده است و میزان تقاضایی بوده که در تالار ارز حواله معاملات آن منعقد شده است.

وی درباره نوسانات بازار غیر رسمی ارز نیز بیان داشت: به اذعان تمام کارشناسان اعم از همکاران بنده در بانک مرکزی، کارشناسان حوزه اقتصاد، اساتید دانشگاه، فعالان حرفه‌ای بازار که صرافان هستند؛ امروز بازار ارز ریسک بسیار بسیار بالایی دارد، فعالان این بازار بسیار هیجانی عمل می‌کنند، آماتور‌ها به بازار هجوم آورده اند و تحت تاثیر هیجانات بازار قرار گرفته اند لذا همه این افراد به نوعی نسبت به سودجویی‌هایی که امکان دارد در این فضای ملتهب اتفاق بیفتد هشدار داده اند.

توکلی ادامه داد: این تجربه را ما در سنوات و دوره‌های مشابه گذشته که یک عده‌ای در تلاش بودند تا از وضعیت ملتهبی که بازار ایجاد شده سوء استفاده کنند داشته ایم لذا به اعتقاد بنده و تمام کارشناسان و فعالان حرفه‌ای بازار، این وضعیت و این افزایش ها، فقط و فقط مبتنی بر یک ریسک بالا و حاصل یکسری هیجاناتی است که بعضا از طریق شبکه‌های مختلف به بازار القاء می‌شود.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران خاطر نشان کرد: توصیه مشخصی که وجود دارد این است که اگر شخصی به دنبال سرمایه گذاری حتی سرمایه گذاری خرد است بانک مرکزی طی دو سه روز آینده، ابزار‌ها و مواردی را برای سرمایه گذاری مردم عرضه خواهد کرد و همین طور بازار‌های مولدی که وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *