گفت‌وگو|

اولیانوف: دعوت نشدن ایران و روسیه نشان دهنده کاهش اهمیت کنفرانس مونیخ است

8:35 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۰۰
اولیانوف: دعوت نشدن ایران و روسیه نشان دهنده کاهش اهمیت کنفرانس مونیخ است
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، می‌گوید که کنفرانس امنیتی مونیخ در حال از دست دادن اهمیت و نفوذ خود است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و مذاکره کننده ارشد مسکو در مذاکرات رفع تحریم‌ها در پاسخ به میزان درخصوص عدم دعوت از ایران و روسیه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۳، گفت: این اقدام موید کاهش اهمیت کنفرانس مونیخ است.

وی با اشاره به این که سال گذشته روسیه تصمیم گرفت در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نکند، اظهار کرد: همچنین امسال هم نمایندگان و مقام‌های روسیه قصد شرکت در این مجمع را نداشتند؛ با وجود این، صرف این واقعیت که سازمان‌دهندگان کنفرانس امنیتی مونیخ تصمیم گرفتند دعوتنامه‌هایی را برای روسیه و ایران ارسال نکنند، فقط موید کاهش ارزش و اهمیت این کنفرانس است.

این مقام روسیه همچنین اظهار کرد: مسکو در این مورد کاملا با ارزیابی‌های شرکای ایرانی خود موافق است که سازمان دهندگان در تلاش برای تحمیل یکجانبه گرایی به نظم جهانی بین المللی هستند.

به گفته وی، از میان شرکت کنندگان به جز نماینده چین و چند نماینده دیگر، بقیه افراد بیشتر وقت و سخنرانی خود را در کنفرانس مونیخ صرف تمجید از یکدیگر و یک صدایی کردند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‎‌های بین المللی، در بخشی دیگر گفت: هیچ رقابتی بین دیدگاه‌ها یا رویکرد‌ها در کنفرانس مونیخ مشاهده نشد؛ بدیهی است که کنفرانس امنیتی مونیخ در حال از دست دادن اهمیت، نفوذ و ارزش افزوده خود در زمینه بررسی شرایط کنونی بین المللی و ایجاد راه حل‌های خلاقانه برای چالش‌های امنیتی موجود است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *