رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

استقبال یک فعال اقتصادی از فراخوان رئیس دستگاه قضا در خصوص اطلاع دادن کارشکنی‌ها به عدلیه

14:40 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
استقبال یک فعال اقتصادی از فراخوان رئیس دستگاه قضا در خصوص اطلاع دادن کارشکنی‌ها به عدلیه
یک فعال اقتصادی با اشاره به فراخوان رئیس قوه قضاییه برای اطلاع دادن کارشکنی‌ها و موانع بر سر راه تولیدکنندگان به دستگاه قضا گفت: اگر با سدی روبه‌رو شویم از شخص رئیس دستگاه قضا تقاضای کمک خواهیم کرد.

علی جواهری محمدی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سیستم‌های پیشگام هوشمند ایرانیان در گفتگو با میزان در خصوص دیدار اخیر فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب گفت: از روز دیدار با رهبر انقلاب، چندین جلسه درخصوص پیگیری و رفع مطالبات بخش خصوصی با معاون اول ریاست جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شده است. 

وی تصریح کرد: این دیدار‌ها تاکنون مثمرثمر بوده است و امیدواریم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

جواهری محمدی همچنین با اشاره به برخی از موانع بر سر راه فعالان اقتصادی اعلام کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی وجود مفاسد اقتصادی است که باید اقدامات مقتضی درخصوص حا آن صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت سیستم‌های پیشگام هوشمند ایرانیان با پیشنهاد تشکیل کارگروه برای شناسایی و مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نمایندگان اصناف در این کارگروه‌ها به بیان مشکلات و موانع فعالان اقتصادی خواهند پرداخت تا بتوان برای رسیدن به برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

این فعال اقتصادی همچنین به صحبت‌های اخیر رئیس قوه قضاییه در خصوص اعلام افراد و سازمان‌های متخلف و مانع‌تراشی‌های آنان بر سر راه فعالان اقتصادی اشاره و بیان کرد: این اقدام رئیس دستگاه قضا بر اقتصاد و عملکرد بخش خصوصی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی قوه قضاییه، مجلس و دولت کمک‌کننده و پشتیبان بخش خصوصی خواهند بود.

جواهری محمدی با بیان اینکه ممکن است برخی دستگاه‌های نظارتی یا دولتی خواسته یا ناخواسته سد راه تولیدکننگان قرار گیرند، گفت: در مواردی ممکن است برخی افراد با داشتن رانت باعث به وجود آمدن مشکل برای تولیدکنندگان شوند که در این خصوص از معاون اول ریاست جمهوری نیز در روز‌های گذشته درخواست حمایت کرده‌ایم.

این فعال اقتصادی اعلام کرد: بخش خصوصی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی از تمام سرمایه و منابع مالی خود استفاده کرده است و برای حفظ این منابع و رسیدن به نتیجه نیاز به همراهی و همکاری مراجع حمایتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای حل برخی کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی باید از قوه قضاییه کمک خواست، گفت: اگر با سدی در این مسیر روبه‌رو شویم از شخص رئیس دستگاه قضا تقاضای کمک خواهیم کرد.

این فعال اقتصادی در ادامه همچنین به مشکلات واردکنندگان و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: سیاست‌های جدید بانک مرکزی امکان واردات مواد اولیه را برای تولیدکنندگان با مشکل روبه‌رو است. 

جواهری محمدی تاخیر در تخصیص ارز را عامل کند شدن روند واردات برشمرد و اعلام کرد: تولیدکنندگان به مواد اولیه با تاخیر دست پیدا می‌کنند و این عاملی بر کاهش سرعت تولید خواهد شد. 

انتهای پیام/

امید گراوند 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *