سازمان امور دانشجویان جزییات جایزه ملی سردار شهید سلیمانی را اعلام کرد

11:42 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۹۸۲
نشست خبری اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با حضور رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- هاشم دادش پور با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: سازمان امور دانشجویان متولی حوزه دانشجویی کل کشور است و وظایف متعددی بر عهده دارد یکی از وظایف آن رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در حوزه های آموزشی ،پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برای این کار مصوبات مختلفی در سال های مختلف هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده تا بر اساس آن بتوانیم در حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته در تلاش بودیم همه حوزه های که در آن فعالیت داریم را فعال کنیم و یک نگاه تحولی در حوزه های مختلف ایجاد کنیم که یکی از آن حوزه ها دفاتر شاهد و ایثارگر است .

داداش پور گفت: تابستان سال گذشته دوره ضیافت ملی ایثار تعریف شد که در آن دوره های معرفتی و آموزشی در مشهد مقدس در حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر داشتیم و تلاش خواهیم کرد آن را در سه سطح ملی، منطقه ای و دانشگاهی دنبال کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: جشنواره دوم جشنواره قرآنی فرهنگی هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر است و جایزه سوم اعطای بورس تحصیلی و شناسایی افراد مستعد که تحت عنوان جایزه ملی سردار شهید سلیمانی است که آن را در هفته آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد : این جشنواره بنام سردار عزیز شهید سلیمانی است و ما تلاش کردیم برای اینکه این نام را گرامی بداریم این جایزه را بنام مرد بزرگ جهان اسلام قرار دهیم .

وی گفت: اصل این است که با این جایزه تلاش کنیم بهترین و مستعد ترین افراد که در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر است شناسایی شوند اما لزاماتی نیاز است که باید رعایت شود.

داداش پور گفت: معرفی بهترین ها در حوزه شاهد و ایثارگر در این حوزه اهمیت دارد و نهایتا تجلیل و اعطای بورس تحصیلی که کمک هزینه تحصیلی است و قید آن این است که جامعه شاهد و ایثارگر باید دارای رتبه مشخصی در کنکور سراسری باشند. داداش پور گفت: سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ،در دوره کارشناسی کسانی که در سه حوزه علوم انسانی ،تجربی و فنی و مهندسی رتبه زیر پانصد بدون در نظر گرفتن سهمیه داشته باشند و در حوزه هنر و زبان چنانچه زیر ۳۰۰داشته باشند ذیل بورس تحصیلی قرار می گیرند .

وی گفت: همچنین در مقطع ارشد رتبه یک تا پنج را داشته باشند و در دوره دکتری کسانی که در امتیاز نهایی مربوط به دکتری رتبه یک تا سه را به دست آورده باشند مشمول این جایزه می شوند. وی گفت: شرط دیگر این است که کسانی که این شرایط را دارند فقط می توانند در شش ماهه اول سال از آن بهرمند باشند اگر بخواهند این امتیازات را کسب کنند باید شرایطی داشته باشند که این بورس بتواند ادامه پیدا کنند در واقع این جایزه برای کسانی است که در شرایط سختی زندگی کرده و موفقیت های بیشماری را کسب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ بهمن اختتامیه جشنواره شهید سلیمان در دانشگاه علامه برگزار می شود.

داداش پور گفت: ۱۹ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر کنکور ۱۴۰۱ مشمول این جایزه می شوند. وی تصریح کرد: کمک هزینه تحصیلی به صورت نقدی به دانشجویان کارشناسی ۶ میلیون تومان و کارشناسی ارشد ۷ میلیون تومان و دکتری ۸ میلیون تومان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *