پیش‌بینی میانگین رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه

9:00 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۵۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادی و توسعه روستایی گفت: رشد متوسط ۸ درصدی اقتصاد در طول برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری میزان _ علی کیانی‌راد با بیان اینکه اولویت اصلی برنامه هفتم توسعه، پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است، گفت: در این برنامه تامین امنیت غذایی و تولید حداقل ۹۰ درصد کالاهای اساسی و اقلام غذایی در داخل همراه با حفظ و ارتقای ذخایر ژنتیکی و منابع آبی و سطح سلامت، الگوی کشت، نظام مدیریت یکپارچه آب، کنترل و مدیریت آب‌های سطحی، برنامه‌ریزی برای دسترسی به سایر آب‌ها و بازچرخانی آب در حوزه امور زیربنایی در نظر گرفته شده است.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادی و توسعه روستایی رشد متوسط ۸ درصدی اقتصاد در طول برنامه هفتم توسعه را پیش‌بینی کرد و ادامه داد: علاوه بر این، موارد دیگری از جمله فعال‌سازی مراکز خدمات تجاری، تحقق سیاست‌های آمایش، اقتصاد دریامحور و ارتقای نظام سلامت در این حوزه مورد تاکید قرار دارد.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه تاکید شده که برنامه‌ها به جای حکم محوری باید برنامه‌محور شوند و همچنین این برنامه کلان بر چند مساله اساسی کشور متمرکز شود.

کیانی‌راد افزود: در برنامه هفتم توسعه، نقش استان‌ها در جریان توسعه، بیشتر دیده شده و ضمن تاکید بر افزایش مشارکت بخش خصوصی از دولت خواسته رویکردشان به سمت اصلاح ساختار و سیاستگذاری برود.

این مقام مسوول گفت: برنامه هفتم توسعه در حوزه اداری و حقوقی بر دیپلماسی اقتصادی، اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری، تحول در نظام اداری، تهیه سند تحول غذایی، حمایت حقوقی از امنیت سرمایه‌گذاری و استفاده از برنامه‌های مردمی تاکید می‌کند.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادی و توسعه روستایی با اشاره به این که امنیت غذایی در دنیا تحت تاثیر سه عامل تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های اپیدمی و مناقشات بین‌المللی قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به این مسایل در برنامه هفتم توسعه تصمیم گرفته شده که هدف کلی، تامین غذای سالم و باکیفیت همه مردم با تکیه حداکثری به تولید داخل با حفظ پایداری منابع پایه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی در همایش ملی تحول کشاورزی در دولت مردمی سیزدهم، کاهش تلفات محصولات، اقتصاد چرخشی و بازیافت ضایعات، افزایش تولید نهاده‌ها با نفوذ علم و دانش و جهش سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در حوزه کشاورزی، اتخاذ سیاست‌های حمایتی، موثر و کارآمد از حوزه کشاورزی و یکپارچه‌سازی اراضی را از اقدامات مهم برای افزایش ضریب خودکفایی برشمرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *