سفر لاوروف به عراق/تاکید مسکو و بغداد بر روابط اقتصادی

14:10 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۵۵۱
وزیران خارجه روسیه و عراق در نشستی مشترک بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در جریان سفر به بغداد گفت که حفاظت از روابط اقتصادی و سرمایه گذاری روسیه در عراق در برابر تاثیر تحریم‌ها مهم است.

به گزارش «اردو پوینت»، وزیر خارجه روسیه، اظهار کرد: روسیه تاکنون بیش از 13 میلیارد دلار در اقتصاد عراق سرمایه گذاری کرده است.

«لاوروف» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود افزود: البته در شرایط مدرن، تحت شرایط محدودیت‌های غیرقانونی اعمال‌شده توسط آمریکایی‌ها، حفظ روابط اقتصادی مشروع در برابر فشارهای غیرقانونی غرب از اهمیت اساسی برخوردار است.

وی می‎گوید شکی نیست که فعالان اقتصادی روسیه، نمایندگان بخش‌هایی که مسئولیت اقتصاد و انرژی را بر عهده دارند، بر اساس منافع ملی هدایت خواهند شد و با این رویکرد، همیشه می‌توان راه‌حل‌های قابل قبولی برای طرفین پیدا کرد.

وزیر خارجه عراق هم در رابطه با موضوع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، گفت: موضوع تحریم روسیه را با طرف آمریکایی در میان خواهیم گذاشت و به صراحت خواهیم گفت که به دلیل نقش موثر شرکت‌های روس در کشورمان نباید تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شود.

«فواد حسین»، اظهار کرد که یک هیئت مذاکره کننده چهارشنبه برای بررسی پرونده همکاری بغداد با شرکت‌های روسی به واشنگتن سفر می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه عراق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *