رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: امیدوارم عفوشدگان اخیر منشاء خدمات مفیدی در آینده کشور شوند

13:12 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۴۵۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم عفو زندانیان اغتشاشات اخیر منشا خدمات مفیدی در آینده کشور شود و عفو شدگان نقش مثبتی را در آینده خود و ملت‌‎شان ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیرا از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: عفو اخیری که رهبر انقلاب برای محکومان ابلاغ کردند، حاکی از جایگاه پدری ایشان نسبت به ملت عزیز ایران است.

وی ادامه داد: وقتی پدر می بیند فرزندانش، در مواردی دچار غفلت شده و لغزش‌هایی کرده و پشیمان هستند، از روی عطوفت و مهربانی ای که دارد، آنها را مشمول عفو خود قرار می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جوانانی که تحت تاثیر فریب بیگانگان قرار گرفته و رفتارهایی هیجانی و خارج از شان انجام داده و خدایی ناکرده آسیبی به اموال مردم و یا دولت رسانده بودند و اکنون ابراز پشیمانی کرده‌اند، مشمول عفو و لطف رهبر انقلاب قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم گفت: بدین ترتیب سابقه سویی که در پرونده آنها بوجود آمده، محو می شود و این محکومان می توانند به زندگی عادی خود برگردند.

وی تاکید کرد: امیدوارم اقدام قوه قضایيه جهت اجرای عفو زندانیان اغتشاشات اخیر که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود منشا خدمات مفیدی در آینده کشور شود و این افراد نقش مثبتی را در آینده خود و ملت‌‎شان ایفا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این تقاضای عفو که براساس قانون اساسی از سوی رئیس قوه قضاییه صورت گرفت و رهبر انقلاب نیز دستور عفو را ابلاغ کردند، اقدام ارزشمند و تاثیرگذاری بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *