شصت پنجمین بازدید میدانی رئیس کل محاکم تهران در مجتمع قضایی شهید قدوسی

21:27 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۳۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شصت پنجمین بازدید میدانی رئیس کل محاکم تهران در مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد.

خبرگزاری میزان-یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در شصت پنجمین بازدید میدانی از مجتمع های قضایی در سالجاری در مجتمع قضایی شهید قدوسی حضور یافت و ضمن بازدید از مجتمع در نشستی تخصصی با موضوع رفع اطاله دادرسی در جمع قضات این مجتمع حاضر شد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در نشست تخصصی در جمع قضات مجتمع قضایی شهید قدوسی با تبریک ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی عليه السلام آن حضرت را اولین اشاعه کننده عدالت و الگوی عالی برای متصدیان منصب قضا دانست.

جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر یکی از پیام های مهم امام راحل و شهدا را شناخت تکلیف، انجام آن و مسئولیت پذیری دانست.

رئیس کل محاکم تهران، در ادامه با تشکر از زحمات همکاران مجتمع قضایی شهید قدوسی با تخصصی دانستن غالب پرونده های مطروحه در این مجتمع به لحاظ وارده بالا، عملکرد همکاران را پر اهمیت و قابل تقدیر دانست.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در مقایسه وضع کنونی شعب قضایی حوزه قضایی تهران در مقایسه با ده سال قبل اعلام داشت: میانگین وارده در سال ۱۳۹۱ برای هر شعبه ۱۱۸ فقره پرونده بوده که در سال جاری ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۷۰ فقره رسیده است که برای رسیدن به وضعیت ده سال پیش می بایست ۱۳۰ دادگاه افزایش یابد و این امر حکایت از سختی کار در وضع کنونی دارد که زحمت و پاسخگویی همکاران را قابل تحسین می نماید.

وی از همکاران خواست با بررسی اطاله دادرسی و شناخت موانع و به کارگیری واحد پیگیری و دفاتر شعب در مدت باقیمانده از سال شاهد کاهش چشمگیر مانده پرونده ها باشیم.

قضات این مجتمع در حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در فضای علمی و تخصصی به ارائه دیدگاه های علمی و کاربردی پرداختند و پیشنهادها و راهکارهای خود را ارائه دادند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی معاون امور کیفری رئیس کل محاکم و رحیمی مدیر آمار و فناوری اطلاعات محاکم، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را همراهی می کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *