رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید ویژه وزارت اقتصاد به حرفه ای شدن، استقلال و شفافیت نظام حسابداری و حسابرسی

15:36 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۸۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از محل آزمون انتخاب حسابداران رسمی گفت: از ارکان یک نظام اقتصادی شفاف و قابل اعتماد برخورداری از تشکیلات حرفه ای حسابداری و حسابرسی است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از محل آزمون انتخاب حسابداران رسمی در دانشگاه امیرکبیر ، اظهار کرد: رکن یک نظام اقتصادی سالم که نظارت مالی درست ، قابل اعتماد و شفاف دارد، برخوردار بودن از نظامات حرفه ای حسابداری و حسابرسی است.

وی افزود: نظارت مالی کاملا پیشرفته و عادلانه می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که در عرصه مدیریت شرکت‌ها به ویژه در بخش عمومی ، زیر مجموعه های دولت و نهادهایی چون شرکت‌های حاکمیتی به وجود می آید ، جلوگیری کند.

خاندوزی افزود: در صورتیکه بتوانیم نظام حسابداری و حسابرسی حرفه ای، مستقل و شفافی داشته باشیم، قطعا مشکلات به حداقل خواهد رسید و به همین جهت است که این اقدام یک اصلاح بنیادین و زیر ساختی محسوب می‌شود که ثمرات آن تا سالها حتی دهه های آینده به نفع اقتصاد کشور مشهود خواهد بود.

وزیر اقتصاد افزود: ما هم در وزارت اقتصاد در دوره دولت جدید تأکید ویژه ای داریم تا جایی‌که ممکن است، به حرفه ای شدن، استقلال و شفافیت این مجموعه کمک کنیم.

خاندوزی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون امروز حسابداران رسمی از نمادهایی است که نشان دهنده تعهد دولت به اصلاح برخی از امتیازات و رانت های گذشته است، تأکید کرد: بر اساس اصلاحی که با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه دولت صورت گرفت، امتیاز ویژه و رانتی که برخی از مدیران دولتی داشتند و بر اساس این امتیاز می توانستند بدون شرکت در آزمون وارد این حرفه بشوند، حذف شد.

خاندوزی در پایان گفت: این اقدام با هدف برگزاری منصفانه و با شرایط کاملا برابر و امکان ورود به این حرفه برای تمام افراد دارای صلاحیت، صورت گرفت.

وی تأکيد کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی از این به بعد تلاش خواهد کرد که سازمان حسابرسی و سایر موسسات حسابرسی بخش خصوصی کشور با استقلال‌ بیشتر، حرفه ای تر ، شفاف تر و پاسخگوتر نسبت به گذشته در این حوزه عمل کنند.

بر اساس این گزارش از وظایف حسابداران رسمی ، نظارت مالی بر واحدهای تولیدی ، بازرگانی و خدماتی و اطمینان از قابل اعتماد بودن صورت های مالی آنان است و این برای نخستین بار در طول ۲۰ سال گذشته است که وزیر امور اقتصادی ودارایی از برگزاری این آزمون بازدید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *