نژادپرستی و تبعیض پلیس کانادا در قبال بومیان این کشور

12:38 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۷۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس گزارش اخیر آمار کانادا، بی اعتمادی به پلیس کانادا در میان افراد بومی دو برابر بیشتر از افراد غیربومی است.

خبرگزاری میزان - گرفتاری بیش از حد بومیان در سیستم قضایی کانادا و تعداد مرگ و میر افراد بومی به دست پلیس، معاون رئیس سازمان ملی بومیان را در معرض انتقادها قرار داده است.

به گزارش «آی هارت ریدیو»، «کیم بودین»، معاون ملی کنگره بومیان کانادا (CAP) گفت: 85 درصد از تمام زندانیان تحت بازداشت استانی از غرب انتاریو بومی هستند.

وی گفت: در مواقعی احساس می‌‌شود که مردم بومی هدف پلیس قرار می‌گیرند.

«بودین» همچنین گفت: نژادپرستی ساختاری، تبعیض و تعصب در میان نیروهای پلیس فقط یک مشکل آمریکایی نیست؛ پرونده‌های پیسی دوما (ادمونتون)، کریس آمیوت (ونکوور)، ویلیام فاول (ساسکاتون)، و شانتل مور (ادموندستون) تنها چند نمونه از خشونت پلیس و مرگ در اینجا در کانادا هستند.  

بر اساس گزارش اخیر آمار کانادا، بی اعتمادی به پلیس کانادا در میان افراد بومی دو برابر بیشتر از افراد غیربومی است.

تفاوت بین مردم بومی و غیر بومی در این زمینه در ساسکاچوان بیش از باقی مناطق کانادا بود.

چندین نیروی پلیس، از جمله اداره پلیس ونکوور و سرویس پلیس ادمونتون از رسیدگی به این تراژدی اخیر خودداری کرده‌اند و طبق معمول به کار خود ادامه می‌دهند.

بودین گفت که مردم بومی اغلب مورد هدف، تعقیب و آزار غیرضروری پلیس کانادا قرار می‌گیرند.

وی گفت: این همیشه اتفاق می‌افتد. پلیس یک فرد بومی را می‌بیند که در خیابان راه می‌رود و او را تعقیب می‌کند، دلیلی برای مزاحمت برای آنها پیدا می‌کند و اغلب، اتفاق بعدی تشدید این آزار و اذیت است.

معاون ملی کنگره بومیان کانادا گفت: مردم بومی مدت‌هاست که بیش از حد در سیستم قضایی کانادا گرفتار می‌شوند و نیروهای پلیس باید مسئولیت نقش خود در این بی‌عدالتی را بر عهده بگیرند.

«المر پیر»، رئیس این کنگره گفت: وحشی‌گری پلیس ریشه در نژادپرستی و تبعیض دارد، صرف نظر از اینکه در آمریکا باشد یا کانادا.

انتهای پیام/


برچسب ها: کانادا بومیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *