رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور

12:33 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۸۵۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران آیت الله رئیسی وارد شهرستان ری شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان ری صبح امروز پنجشنبه با همراهی وزیر آموزش و پروش، رئیس دفتر و معاون اجرائی رئیس جمهور وارد این شهرستان شد.

افتتاح چند طرح، بازدید از پروژه‌های در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار عمومی با مردم و زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان ری است.

رئیس جمهور در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به این شهرستان با حضور در شهر فشافویه، مدرسه دکتر «رضا گل‌نراقی» این شهر را افتتاح کرد.

این مدرسه ۲۲ کلاسه با مشارکت دولت و خیّران مدرسه‌ساز، در ۳۲۰۰ متر زیربنا با ۵ آزمایشگاه و کارگاه به بهره‌برداری رسید.

همچنین از طریق ارتباط تصویری با سراسر کشور در حضور آیت‌الله رئیسی و وزیر آموزش و پرورش، به صورت همزمان ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی با ۵ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

از این هزار و ۱۰۰ طرح آموزشی، ۵۸۲ پروژه از محل منابع دولتی و ۵۱۸ پروژه هم از محل منابع مشارکتی ساخته شده است.

بازدید از پروژه نیمه کاره بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه دولت به شهرستان ری از پروژه نیمه کاره بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر و همچنین پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان بازدید کرده و با توضیحات مسئولان پروژه در جریان روند احداث و موانع پیش روی این پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان ری قرار گرفت.

عملیات عمرانی این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی از سال ۹۱ آغاز شده بود که با میزان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی به علت کمبود اعتبارات روند احداث آن متوقف شده بود، با دستور رئیس جمهور، معاون اجرایی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و استانداری تهران مکلف به پیگیری و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم بهداشتی و درمانی در شهرستان ری شدند.

با تاکید و دستور رئیس جمهور همچنین مقرر شد پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۲ و ساختمان این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور از روند تکمیل بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران بازدید کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان ری از مراحل تکمیل پروژه بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در شهرستان ری بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه بزرگ ملی در جریان آخرین وضعیت مراحل تکمیل آن قرار گرفت.

بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران در ۸ فاز طراحی شده است که ۶ فاز آن به بهره‌برداری رسیده و ۲ فاز پایانی آن نیز در حال تکمیل است.

تکمیل فاز ۷ و ۸ این تصفیه خانه از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به استان تهران است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

این پروژه بزرگ ملی ۱۷ منطقه از ۲۲ منطقه شهرداری تهران با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد و با بهره‌برداری کامل آن ۸۴ میلیون مترمکعب در سال به ظرفیت تولید پساب استان تهران برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت اضافه خواهد شد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از مراحل تکمیل این پروژه، معاون اجرایی و استاندار تهران را به تسریع در تامین و تخصیص بودجه این پروژه با مشارکت دادن بخش خصوصی و همچنین منابع داخلی مکلف کرد.

دکتر رئیسی همچنین با تعدادی از کارگران این پروژه به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخته و وضعیت کاری و معیشتی آنها را جویا شد و بر پرداخت به موقع حقوق و معوقات آنها تاکید کرد.

آیت الله رئیسی: تا زمانی که مساجد پابرجاست دشمن در به ثمر نشاندن نقشه‌های خود علیه این ملت موفق نخواهد شد

آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور در مسجد حسین بن علی (ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، در سخنان کوتاهی در جمع نمازگزاران این مسجد با اشاره به نقش بسیار مهم مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز هم مساجد ما همانگونه که امام راحل عظیم‌الشأن‌مان فرمودند، سنگر است و بسیاری از اقدامات و امور خیر و عام‌المنفعه در مساجد و توسط اهل مساجد رقم می‌خورد.

دکتر رئیسی همچنین مساجد را خاستگاه شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که مساجد ما پابرجاست و از مأذن‌های آن بانگ توحید و شهادت بر نبوت پیامبر(ص) و امامت امیرالمومنین (ع) و اولادش به گوش می‌رسد، یقین بدانید دشمن در به ثمر نشاندن توطئه‌ها و نقشه‌های خود علیه این ملت و کشور موفق نخواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت وظیفه‌اش خدمتگزاری است و فرزندان شما در دولت در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت هستند و انشاءالله با دعای خیر شما خوبان بتوانیم خدمتگزاران خوبی باشیم و مشکلات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *