رونمایی از برنامه رسمی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

21:22 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۵۰۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ستاد برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی از برنامه این مسابقات رونمایی کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از کمیته بین‌المللی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در فاصله کمتر از ۶۰۰ روز تا آغاز این بازی ها از برنامه این بازی ها و نیز برنامه های مهیج و جذاب آن رونمایی کرد.

در بازی های پاریس ۲۰۲۴ بهترین ورزشکاران ٢٢ رشته ورزشی از سراسر جهان، با شرکت در ۵۴٩ رویداد، طی یازده روز (از ٢٨ آگوست تا ٨ سپتامبر ٢٠٢۴) با هم رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

برنامه‌ کامل بازی‌ها با همکاری نزدیک فدراسیون‌های بین‌المللی و کمیته بین‌المللی پارالمپیک تنظیم شده است.

سرویس رسانه المپیک هم با پوشش این بازی‌ها، تصویر روشنی از آنچه علاقه‌مندان در سراسر دنیا برای تماشای آن اشتیاق دارند، ارائه خواهد داد.

این برنامه به صورت موقت تنظیم شده و احتمال دارد تا پایان بازی‌ها تغییراتی در آن ایجاد شود.

رقابت‌های روز نخست:

بر اساس این برنامه، مسابقات از یک روز بعد از مراسم افتتاحیه، پنج‌شنبه ٢٩ آگوست آغاز می‌شوند.

در روز نخست بازی‌های هواداران ورزش‌های پارالمپیکی می‌توانند از تماشای مسابقات راگبی با ویلچر، پارا تکواندو، پارا تیروکمان، بوچیا، پارا تنیس‌روی‌میز، گلبال، بسکتبال با ویلچر، پارا بدمینتون، پاراشنا، والیبال‌نشسته و پارا دوچرخه‌سواری لذت ببرند.

اولین توزیع مدال‌:

در روز نخست بازی‌ها مجموعاً ٢٣ مدال توزیع می‌شود و اولین مدال‌ها، به پارالمپین‌های تکواندو (٣ مدال)، پاراشنا (١۶ مدال) و پارا دوچرخه‌سواری (۴ مدال) اهدا خواهد شد.

عصرهای بی‌نظیر و مفرح پارالمپیک پاریس

در طول مدت برگزاری پارالمپیک پاریس، برنامه عصرهای خود را در خالی نگه دارید و از دنبال کردن رقابت‌های زیبای بوچیا، فوتبال نابینایان و فینال‌های گلبالی لذت ببرید.

فینال‌های پاراشنا هم، عصرها (از ساعت ۵ و نیم) در استادیوم چندمنظوره «پاریس لا دیفنس» آغاز می‌شوند و هر شب تا ساعت ٩:٣٠ ادامه خواهند داشت.

بسیاری از فینال‌های پارا دوومیدانی هم در شامگاه «استاد دو فرانس»، ورزشگاه ملی فرانسه، بین ساعت ٧ تا ١٠ برگزار می‌شوند.

برگزاری مسابقات در مشهورترین مکان‌ها

به پاریس بروید و در مشهورترین مکان‌های تاریخی پاریس احساس بی‌نظیر بازی‌های پارالمپیک را تجربه کنید.

روزهای یکم و دوم سپتامبر ورزشکاران پارا سه‌گانه روی پل مشهور الکساندر سوم به رقابت می‌پردازند. پل الکساندر سوم؛ یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی پاریس بر روی رودخانه سن با چشم‌اندازهایی منحصر به فرد و دورنمایی فراموش نشدنی برای یک رقابت جذاب ورزشی است.

از روز ٢٩ آگوست، در فاصله‌ای نه چندان دور از پل الکساندر سوم، مسابقات پارا تکواندو، زیر سقف شیشه‌ای بنای زیبای تاریخی کاخ بزرگ پاریس (گراند پله)، در خیابان شانزه‌لیزه، آغاز می‌شود.

همچنین از سوم سپتامبر، در آن‌سوی دیگر رود سن و کنار گنبد انولید، مسابقات پارا سوارکاری، همراه با رقابت‌های فوتبال نابینایان مقابل برج ایفل برگزار می‌شوند.

زنان پارالمپیکی در مرکز توجه

تعداد قابل توجهی از مدال‌های پاریس ٢٠٢۴ به پارالمپیک‌های زن این بازی‌ها تعلق دارند.

یکشنبه هشتم سپتامبر در آخرین روز مسابقات، زنان مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت. آن‌ها در این روز، برنامه شلوغ و پر رویدادی دارند.

آغاز فروش بلیط‌های پارالمپیک از پاییز ٢٠٢٣

بلیط بازی‌های پارالمپیک پاریس از پاییز سال جاری میلادی به فروش می‌رسد و قیمت آن برای همه رشته‌های پارالمپیکی، از مبلغ ١۵ یورو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *