389 رای جایگزین حبس در محاکم شهرستان بافت صادر شد

14:11 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۵۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان بافت استان کرمان گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 389 رای جایگزین حبس توسط قضات محاکم این حوزه قضایی صادر شده است.

خبرگزاری میزان - سجاد علیدادی سلیمانی اظهارکرد: با تلاش گروه شهرستانی مشارکت مردمی برای پیگیری صلح در پرونده های قصاص نفس، یک پرونده منجر به صلح شد و متهم از بند قصاص رهایی یافت.

وی ادامه داد: با کمک ستاد دیه و گذشت محکوم له 5 نفر و با پیگیری در جهت صلح و سازش 3 نفر زندانی از زندان بافت آزاد شدند.

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: 95 درصد از ابلاغیه های شعب این حوزه قضایی به صورت الکترونیک صادر می گردد که این امر باعث صرفه جویی در ملزومات اداری و همچنین کاهش اطاله دادرسی شده است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بالای 96 درصد اوقات رسیدگی با زندانیان به صورت دادرسی الکترونیک برگزار می شود، گفت: این امر باعث جلوگیری از حوادث احتمالی حین اعزام متهمین از زندان وصرفه جویی در خصوص هزینه های انتقال می شود.

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 389 رای جایگزین حبس توسط قضات محاکم این حوزه قضایی صادر شده است.

وی گفت: در سال جاری تعداد 19 هزار و 880 فقره پرونده به شعب حوزه قضایی (دادگاه ،دادسرا ،شورای حل اختلاف) ارجاع شده است که از این تعداد 19 هزار 651 فقره پرونده منتهی به صدور آراء قضایی شده و مختومه شده اند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: در 10 ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار 489 فقره پرونده در این حوزه قضایی به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده است که مجموعاً 28 درصد از پرونده ها ی ارجاعی را شامل می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *