افتتاح پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی در دهه فجر

11:38 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۲۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نفت از افتتاح پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد و گفت: تا پایان سال 2 طرح پتروشیمی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه این وزارتخانه در دهه فجر پروژه‌هایی را به بهره‌برداری خواهند رساند، گفت: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با توان فرآورش روزانه 56 تا 60 میلیون متر مکعب گاز در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این فاز از پالایشگاه آخرین فاز از فرآورش گاز میدان مشترک پالایشگاه‌ پارس جنوبی خواهد بود، اعلام کرد: 2.2 تا 2.3 میلیارد دلار برای بهره‌برداری از این پروژه سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری 2 پروژه پتروشیمی تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز 3 میلیارد دلار بوده است.

چه کسانی شامل تخفیف ۷۰ درصدی گاز می‌شوند؟

اوجی با اشاره به تغییر جداول مصارف گاز در ۵ اقلیم آب وهوایی در زمستان سال‌جاری، گفت: ۷۰ درصد تخفیف شامل آن دسته از مشترکانی خواهد شد که افزایش مصرف‌شان در سقف جداول جدید تعریف شده توسط شرکت ملی گاز باشد.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت مشترکانی که خارج از الگوی مصرف جدید گاز استفاده کنند باید به صورت غیریارانه‌ای تعرفه گاز خود را پرداخت کنند.

امیدواریم مجبور به واردات بنزین نشویم

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم با همکاری که مردم دارند و تدابیر دولت مجبور نشویم در ماه آینده بنزین وارد کنیم.

اوجی گفت: بیش از هفت میدان نفتی ما به قرارداد منجر شده است که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت کار داشتیم و بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه شده است و ظرف 2 الی سه ماه آینده تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های بزرگ روسی تنظیم شده است به قرارداد منجر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *