رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بسته کمک نظامی 2 میلیارد دلاری به اوکراین در دستور کار آمریکا

11:38 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۹۱۷۵
واشنگتن در حال آماده‌سازی بیش از ۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است که انتظار می‌رود برای اولین بار شامل موشک‌های دوربرد باشد.

خبرگزاری میزان - دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن در حال آماده‌سازی بیش از ۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است که انتظار می‌رود برای اولین بار شامل موشک‌های دوربرد و همچنین مهمات و سلاح‌های دیگر باشد.

به گزارش «رویترز»، مقام‎های آمریکایی می‎گویند انتظار می‌رود این بسته کمکی به زودی اعلام شود.

همچنین انتظار می‌رود این بسته شامل تجهیزات پشتیبانی برای سیستم‌های دفاع هوایی «پاتریوت»، مهمات هدایت‌شونده دقیق و سلاح‌های ضد تانک «جاولین» باشد.

یک مقام آمریکایی می‎گوید که بخشی از این بسته که انتظار می‌رود به ارزش 1.725 میلیارد دلار باشد، از صندوقی به نام «ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI)» تامین می‌شود که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا تسلیحات را از صنایع تامین کند، نه از ذخایر تسلیحاتی این کشور.

بودجه USAI برای خرید یک سلاح جدید به نام بمب با قطر کوچک پرتاب شونده از زمین (GLSDB) ساخته شده توسط شرکت بوئینگ که برد آن 94 مایل (150 کیلومتر) است، اختصاص می‌یابد.

در همین حال، آمریکا درخواست اوکراین برای دریافت موشک ATACMS با برد 185 مایل (297 کیلومتر) را رد کرده است.

بودجه USAI همچنین برای ارسال بیشتر تسلیحاتی از جمله تجهیزات سیستم دفاع هوایی «هاوک»، سیستم‌های ضد پهپادی، رادارهای ضد توپخانه و نظارت هوایی، تجهیزات ارتباطی، پهپادهای «پوما» و قطعات یدکی برای سیستم‌های اصلی مانند «پاتریوت» و «برادلی» استفاده خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود این کمک‌ها شامل وسایل نقلیه ضد مین (MRAPs)، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه هدایت شونده (GMLRS) و مهمات باشد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022، واشنگتن تقریباً 27.2 میلیارد دلار کمک امنیتی به کی‌یف ارسال کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *